دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز ارزیابی مدارس آموزش از راه دور

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از آغاز ارزیابی مدارس خبر داد و گفت: تمام فعالیت‌های مدارس ارزیابی خواهد شد و مدارسی که بالای 90 درصد امتیازات کسب کنند تقدیر می‌شوند و آن دسته که زیر 50 درصد امتیاز کسب کنند اجازه فعالیت ندارند .
کد خبر : 107232

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، گودرز شاهمرادی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود، اظهار کرد: از سال گذشته اقداماتی به منظور کیفیت بخشی مدارس آموزش از راه دور پایه گذاری شده و امسال کیفیت بهتری را در این مدارس شاهد خواهیم بود.


وی افزود: مدارس آموزش از راه دور، مدارس غیردولتی‌اند و برای ارتقای کیفیت آنها اعتبار چندانی صرف نشده است. اقداماتی نظیر برنامه محوری در دستور کار قرار گرفته و همه مدارس آموزش از راه دور دارای راهبرد مشخص هستند و متناسب با برنامه زمانبندی، نمایه برنامه دارند.


مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید دوره تکمیلی و ضمن خدمت برای موسسان، مدیران و معلمان برگزار می‌شود، گفت: این دوره‌ها از شهریور آغاز و در طول سال هم به منظور آنکه مجموعه عوامل آموزش از راه دور با کیفیت بهتری ارائه خدمت کنند ادامه پیدا می‌کند.


شاهمرادی افزود: سال تحصیلی جدید استفاده بیشتر از فضای مجازی و آموزش الکترونیک نیز مدنظر است. مدارس آموزش از راه دور به سه روش کتاب پایه، دیداری شنیداری و آموزش الکترونیک می‌توانند، فعالیت کنند. در سنوات گذشته مدارس ما بیشتر با روش کتاب پایه و بعضا دیداری شنیداری کار کردند و در سال جدید با توجه به تولید محتوای الکترونیکی از کتب جدید، استفاده از این امکان رونق بیشتری می‌گیرد، کمااینکه اکنون در مدرس خارج از کشور از این روش استفاده می‌شود.


وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید مدارس کم کیفیت در شهرستان‌ها و مناطق در صورت امکان به نوبت دوم مدارس دولتی که فضای استاندارد دارند منتقل می‌شوند تا در آینده فضای خود را تجهیز کنند، عنوان کرد: در سال جدید به تمام مقولات کیفیت بخشی پرداخته می‌شود.


مدیر کل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درباره نظارت بر مدارس آموزش از راه دور، گفت: نظارت هم از جمله مقوله‌های مهم است و در سه بخش عمومی، تخصصی و عالیه با جدیت بیشتری دنبال می شود به گونه‌ای که مدارس هر نیم سال یک مرتبه تحت ارزیابی قرار می‌گیرند و با توجه به عملکرد در 11 مولفه، کارنامه عملکرد برای آنها صادر می‌شود.


شاهمرادی ادامه داد: در واقع در حال مقدمه‌سازی هستیم تا 2 سال آینده رتبه بندی مدارس آموزش از راه دور را انجام دهیم، کمااینکه در همین مرداد و شهریور تمام فعالیت‌های مدارس ارزیابی خواهد شد و مدارسی که بالای 90 درصد امتیازات کسب کنند تقدیر می‌شوند و آن دسته که زیر 50 درصد امتیاز کسب کنند اجازه فعالیت ندارند و همانطور که گفته شد به بخشی از آنها کمک می‌شود تا در نوبت دوم مدارس دولتی ساماندهی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته