دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وجود ۱۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۰ هزار پروژه در قالب حدود 2 هزار و ۷۰۰طرح عمرانی نیم‌ تمام در کشور وجود دارد.
کد خبر : 107192

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر حاجی محمدی» در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.


وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید اولویت‌بندی شود و پروژه‌های مهم در اولویت بهره‌برداری قرار گیرند، گفت: باید از بخشی نگری در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی پرهیز شود و در عین حال بهره‌برداری از طرح‌های مهم واولویت دار مورد توجه دولت است.


حاجی محمدی به بالابودن نیازهای مالی کشور و محدودیت منابع مالی اشاره کرد و افزود: به قول کارشناسان اقتصادی، سال ۹۴ به دلیل کاهش قیمت نفت و پایین بودن سهم فروش نفت سال سیاه تاریخ اقتصادی کشور بوده است.


مسئول پیگیری سفرهای استانی دولت به لزوم توجه به انضباط مالی در کشور، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری کشور بیشتر از اعتبارات سرمایه‌ای است و دولت به دنبال کاهش هزینه‌های جاری است.


وی اظهار کرد: تمام اداره‌ها و سازمان‌های کشور دشواری‌های زیادی در زمینه مالی و اعتباری دارند که باید با برنامه‌ریزی این وضعیت را تا بهبودی شرایط اقتصادی تحمل کرد.


حاجی محمدی توجه به اقتصاد مقاومتی را از راهکارهای کاهش مشکلات مالی کشور دانست و گفت: برای مقاوم شدن اقتصاد و کاهش مشکلات اقتصادی کشور باید زیرساخت‌ها اصلاح شود و تورم به زیر 5 درصد برسد.


این مقام مسئول تصریح کرد: باید در سایه توجه به ابزارهای مالی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و تقویت بخش خصوصی به دنبال کاهش اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی باشیم که تحقق این مهم نیازمند تلاش و همکاری بین بخشی و همگانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته