دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 19:43

آغاز بهره برداری از 252 طرح آبرسانی روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهوری

طرح آبرسانی به 252 روستای کشور (14 استان) روز چهارشنبه طی آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو و استاندار تهران در شهرستان شهریار به بهره برداری رسید.
کد خبر : 107165

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، دراین آئین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، فاز اول تصفیه خانه و شبکه جمع آوری خطوط انتقال فاضلاب شهرستان شهریار را به صورت نمادین و همزمان با 252 طرح آبرسانی سراسر کشور مورد بهره برداری قرار داد.


در ادامه این آئین، بهره برداری از بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی نور شهرستان شهریار نیز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، حمیدرضا چیت چیان وزیر نیرو و سیدحسین هاشمی استاندار تهران آغاز شد.


عملیات اجرایی احداث فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار در سال 1390 شامل بیش از 120 هزار لوله گذاری فرعی و بیش از 11 هزار متر لوله گذاری اصلی در بخش جمع آوری فاضلاب و حدود سه هزار متر نیز خط انتقال آغاز شد.


این تصفیه خانه در سه مدول هر کدام به ظرفیت 240 هزار نفر جمعیت شهرستان شهریار را تحت پوشش قرار می دهد که با تکمیل و راه اندازی فازهای دوم و سوم آن تا سال 1415 نیاز بیش از 720 هزار نفر جمعیت شهرهای شهریار و اندیشه در زمینه تصفیه فاضلاب رفع خواهد شد.


بر اساس آمار مجموع اعتبارات صرف شده برای این پروژه شامل خطوط اصلی و فرعی و انتقال به همراه فاز اول تصفیه خانه 38.5میلیون یورو(با در نظر گرفتن نرخ تبدیلی ارز به ریال درحال حاضر) معادل یک هزار و 347 میلیارد ریال بوده است.


تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار در زمینی به مساحت 23 هکتار به منظور جمع آوری و تصفیه آب و فاضلاب و حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع زیر زمینی و استفاده بهینه از پساب در جهت توسعه فضای سبز و ارتقای شاخص های سلامتی مناطق شهریار و اندیشه توسط شرکت آب و فاضلاب احداث شده است .


تسهیلات مالی این تصفیه خانه به مبلغ 18 میلیون یورو توسط بانک توسعه و تجارت (اکو) تامین شده است.


این مجتمع در زمینی به مساحت 23 هکتار به منظور جمع آوری و تصفیه آب و فاضلاب و حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع زیر زمینی و استفاده بهینه از پساب در جهت توسعه فضای سبز و ارتقای شاخص های سلامتی مناطق شهریار و اندیشه توسط شرکت آب و فاضلاب ایجاد شده است.


پروژه بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی بخش خصوصی نور شهرستان شهریار نیز در زمینی به مساحت 10هزار متر با زیربنای 20 هزار مترمربع در هفت طبقه با اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات بانکی احداث شده است.
پروژه ساخت بیمارستان فوق تخصصی نور از سال 89 آغاز و در پایان سال 1394 تکمیل و تجهیز شده است.


این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل جراحی با تجهیزات و امکانات فوق پیشرفته دارای بخشهای جراحی قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، دیالیز، تصویربرداری هسته ای فوق پیشرفته، بخش کودکان، داخلی، آی سی یو و سی سی یو و بخش اورژانس است.


در این بیمارستان با بخش های آزمایشگاه، پاتولوژی، بخش سنجش تراکم استخوان، رادیو گرافی، مامو گرافی، داروخانه و ارائه خدمات درمانی مطابق با نیازهای منطقه پیش بینی شده است.


در این مجموعه بیش از 100 پزشک متخصص و 600 کادر آموزش دیده مشغول بکار هستند.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ظهر امروز به منظور افتتاح همزمان 252 طرح آبرسانی روستایی(14 استان کشور)، فاز اول تصفیه خانه و بیمارستان 200 تختخوابی شهریار به این شهرستان سفر کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته