دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 16:40

ممنوع السفری موقت مسئولان عراقی متهم به فساد

سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که العبادی دستور ممنوع السفری موقت همه مسئولانی را که اسامی‌شان در جلسه استیضاح رئیس پارلمان در پرونده فساد آورده شد، صادر کرد.
کد خبر : 107129

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «سعد حدیثی با بیان صدور حکم ممنوعیت موقت سفری مسئولانی که نامشان در پرونده فساد ذکر شده، اعلام کرد که زیان احتمالی ممکن است با رسوایی‌های فساد مسئولان نظامی تفسیر شود. تصمیم نهایی درباره این ممنوعیت را دستگاه قضایی اتخاذ می‌کند و امکان اعتراض به آن وجود دارد.»


شورای عالی قضایی عراق نیز امروز چهارشنبه از تشکیل یک هیات تحقیق درباره موضوعات ذکر شده در جلسه استیضاح مذکور خبر داد.


در این راستا عبدالستار بیرقدار، سخنگوی دستگاه قضایی عراق در بیانیه‌ای گفت:‌ «شورای عالی قضایی تصمیم به تشکیل یک هیات تحقیقات قضایی برای تحقیق درباره اظهارات اخیر عبیدی گرفت.»


بیرقدار افزود:‌ «این هیات با هماهنگی هیات شفافیت فعالیت خواهد کرد.»


خالد عبیدی، وزیر دفاع عراق در جلسه استیضاحش در پارلمان درباره پرونده فساد در نهاد نظامی عراق، سلیم جبوری، رئیس پارلمان و تعدادی از نمایندگان را به دست داشتن در پرونده‌های فساد و کلاهبرداری در قراردادهای تسلیحاتی متهم کرد.


به دنبال این موضوع، العبادی دستور ممنوعیت موقت سفر برای همه کسانی که نامشان در این استیضاح برده شد و تحقیقات از آنان درباره این اتهامات را صادر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته