دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 15:58
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب ها خبر داد:

تدوین برنامه مدیریتی برای ۴ تالاب دیگر کشور

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب ها با تاکید بر رویکرد زیست بومی در سومین نشست تبادل تجربیات دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالاب های کشور از تدوین برنامه مدیریتی ۴ تالاب دیگر در سال آینده خبر داد.
کد خبر : 107073

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت از محیط زیست، سومین نشست انتقال تجربیات دبیرخانه‌های مدیریت زیست بومی تالاب‌ها در شهر رامسر و با حضور نمایندگان ۱۲ استان برگزار شد.


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در این نشست گفت: با توجه به بکارگیری رویکرد زیست بومی در حفاظت و مدیریت اکوسیستم‌های تالابی در سازمان و شکل گیری دبیرخانه‌های مدیریت زیست بومی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی موضوع ظرفیت سازی کارشناسان ادارات کل مرتبط از ضروت‌های استقرار این رویکرد است و طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با همکاری دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق به منظور فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات و ظرفیت سازی کارشناسان دبیرخانه‌ها، اقدام به برگزاری نشست‌های دوره‌ای می‌کند.
محسن سلیمانی روزبهانی با اشاره به تکمیل شدن فرایند تدوین برنامه‌های مدیریت تالاب‌های هامون، چغاخور، حله، زریوار و آلاگل و اضافه شدن حداقل ۴ تالاب جدید به این فهرست در سال آینده، افزود: حضور کارشناسان دبیرخانه‌های تالابی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، فارس، گلستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، بوشهر، کردستان، اصفهان و مازندران در کارگاه را فرصت مغتنمی برای توان افزایی آنها دانست.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تصریح کرد: دبیرخانه‌های مدیریت زیست بومی تالاب نه تنها در راهبری فرایند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند، بلکه پس از تصویب و حین اجرای برنامه نیز مسؤلیت‌های زیادی در پیگیری اقدامات از نهادهای مسئول، برنامه ریزی برای تشکیل منظم جلسات ساختارهای اجرایی، مستندسازی فرایندها و گردآوری و تنظیم گزارش پایش را بر عهده دارند.
به گفته سلیمانی، طی این نشست که با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و به میزبانی مرکز منطقه‌ای رامسر برگزار شد، کارشناسان دبیرخانه‌ها فرایند شکل گیری و اقدامات انجام شده در دبیرخانه‌ها را مرور کرده و در خصوص چالش‌ها، درس‌های آموخته در فرایند استقرار مدیریت زیست بومی در مدیریت تالاب‌های کشور به بحث و گفتگو پرداختند.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تصریح کرد: در روز دوم این کارگاه نیز برنامه آموزشی در خصوص لزوم انجام پایش، نحوه انجام و معرفی ابزارهای پایش با تأکید بر تصاویر ماهواره‌ای به انجام رسید. بدین ترتیب که کارشناسان با نحوه دسترسی آنلاین به تصاویر ماهواره‌ای به روز از تالاب‌ها برای استفاده در فرایند پایش آشنا شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تالاب هامون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته