دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 13:34
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت و گو با آنا:

پیکر سه شهید نیروی انتظامی در خوزستان تشییع شد/ تشکیل کمیسیون بررسی شهادت ماموران ناجا

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر سه شهید نیروی انتظامی صبح امروز با حضور مسئولان برگزار شد، گفت: برای اینکه این افراد در زمره شهدا قرار بگیرند باید پرونده آنها تکمیل و کمیسیونی برای تشخیص شهادت آنها ایجاد شود.
کد خبر : 10705

عبدالرضا فرجیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی آنا اظهار کرد: متعاقب اتفاقی که در روز 13 فروردین به وقوع پیوست، سه تن از ماموران نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.


وی ادامه داد: گروهبان یکم سجاد رشیدی از شهرستان ایذه، ستوان سوم احمد جلیلی و سرباز وظیفه عماد منصوری افرادی هستند که متاسفانه به شهادت رسیدند.


فرجیان با بیان اینکه پیکر این سه شهید ساعت 10 صبح امروز تشییع شد، افزود: محل سکونت مرحوم عماد منصوری در شهرک رزمندگان بوده است از این رو خانواده وی درخواست کردند تا پیکر ایشان در قطعه گلزار مرکزی اهواز به خاک سپرده شود و همچنین خانواده مرحوم رشیدی درخواست کردند پیکر ایشان به ایذه منتقل و در آنجا خاکسپاری شود.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: در مراسم تشییع جنازه این سه شهید علمای استان از جمله آیت الله حسن زاده، معاون استاندار، نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان عالی رتبه حضور داشتند و بعد از خواندن نماز شهادت در گلزار شهدا به خاک سپرده شدند.


وی با اشاره به اینکه پیکر مرحوم رشیدی جهت خاکسپاری به شهرستان ایذه منتقل شده است، گفت: مراسم خاک‌سپاری گروهبان یکم سجاد رشیدی بعد از ظهر امروز در این شهرستان برگزار می‌شود.


فرجیان با اشاره به اینکه گزارش اولیه ایراد سانحه توسط سردار اسحاقی فرمانده انتظامی استان خوزستان و فرماندهی انتظامی امور ایثارگران مرکز تهیه شده است، بیان کرد: بر اساس تایید ستاد مرکز عملیات دفن این سه تن در قطعه شهدا بلامانع اعلام شد اما برای اینکه این افراد در زمره شهدا قرار بگیرند باید پرونده آنها تکمیل و کمیسیونی برای تشخیص شهادت در مرکز انجام شود که همه این موارد بعد از تکمیل پرونده آنها توسط نیروی انتظامی اتفاق می افتد.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با تاکید بر اینکه تا این لحظه این افراد تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفته اند، عنوان کرد: طی این حادثه دو مامور دیگر به نام های صلواتیان و قرچه مجروح شدند که هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند و به محض اینکه حکم شهادت و ایثارگری این افراد صادر شود آنها تحت پوشش قرار می‌گیرند.


به گزارش گروه اجتماعی آنا، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان پیشتر گفته بود که تیم‌های بسیار خبره و ویژه از کارآگاهان وارد و آگاه تشکیل شده و این تیم‌ها به صورت شبانه روزی در تلاش خواهند بود که عوامل این حادثه تلخ شناسایی و دستگیر و با معرفی به مردم و عشایر شهیدپرور حمیدیه، به مقامات قضایی تحویل داده شوند.


سرهنگ سیدرحمان موسوی افزود: ایستگاهی که بامداد سیزدهم مورد حمله افراد نا‌شناس قرار گرفت با هدف حفظ امنیت مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور و خدمات رسانی ویژه به این عزیزان، به صورت یک چادر خیمه‌ای در «پارک گمبوعه» شهرستان حمیدیه برپا شده بود.


وی افزود: متاسفانه در ساعت ۳ بامداد ۱۳ فروردین این ایستگاه موقت پلیس مورد تیراندازی افراد نا‌شناس قرار گرفت. در زمان وقوع حادثه، ۵ مامور ناجا در چادر حضور داشتند که در جریان این تیراندازی، ۳ تن از همکاران تلاشگر، دلسوز و خدمتگزار ما به درجه شهادت نائل آمدند و ۲ تن دیگر نیز مجروح شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته