دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرد؛

نانوایی‌ها و میوه‌فروشی‌ها در صدر متخلفان صنفی

مدیرکل بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته بیشترین تخلفات صورت گرفته در عرضه نان، میوه و مرکبات و بوده‌است، گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف اصناف سراسر کشور در این مدت بالغ بر ۳۹۵ میلیارد ریال است.
کد خبر : 107

حسین فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد 744 میلیون و 226 هزار و 393 مورد بازرسی از اصناف سراسر کشور صورت گرفته است، گفت: از این تعداد 273 هزار و 171 فقره پرونده به ارزش 395 میلیارد و 156 میلیون و 637 هزار و 266 ریال تشکیل و همگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌ است.


وی افزود: کل بازرسان فعال در واحدهای بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف کشور 2 هزار و 282 نفر هستند.


فرجی همچنین به شکایات مردمی از عملکرد واحدهای صنفی در طول 9 ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: طی این دوره 916 هزار و 135 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که 62 درصد در بخش کالا و 38 درصد در بخش خدمات است.


وی ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد به صورت حضوری، 64 درصد تلفنی و 16 درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده‌ است.


مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده 861 هزار و 130 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد، تصریح کرد: از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی شد، 28 درصد متخلف و 45 درصد غیرمتخلف شناخته شد و 12 درصد نیز در دست بررسی است.


به گفته این فعال صنفی،گزارش‌های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که طی 9 ماه نخست امسال نان، برنج، صیفی جات، میوه و مرکبات، قندوشکر، لبنیات، حبوبات، ماکارونی، پودرشوینده و لاستیک خودرو، با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است.


فرجی با باکید بر این که بیشترین تخلفات نیز مربوط به اقلامی نظیر نان، میوه و مرکبات، تخم مرغ، گوشت مرغ، صیفی جات، حبوبات، گوشت قرمز، قند و شکر است، افزود: بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورت‌حساب بوده‌ است.


انتهای‌پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته