دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 10:21

وزیر کشور ونزوئلا تعیین شد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا ژنرالی را که پیشتر از سوی آمریکا به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم شده بود، به‌عنوان وزیر کشور تعیین کرد.
کد خبر : 106958

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «نیکلاس مادورو روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد ژنرال نستور ریورول تورس را در رأس وزارت کشور گماردم که پیشتر آمریکا وی را به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرده بود. ریورول از نظر بازداشت بیشترین تعداد قاچاقچیان مواد مخدر در ونزوئلا رکورددار است.»


قضات آمریکایی پیشتر ژنرال تورس را که فرمانده گارد ملی ونزوئلا و رئیس سازمان مواد مخدر این کشور بود، به‌طور غیابی به قاچاق مواد مخدر متهم کرده بودند.


طبق کیفرخواستی که در دستگاه قضایی آمریکا علیه ژنرال ریورول تورس تهیه شده و یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، این افسر بلندپایه ارتش و یک مسئول دیگر ونزوئلا متهم شده‌اند در فاصله میان ژانویه 2008 تا دسامبر 2010 (دی 1386 تا آذر 1389) برای کمک به قاچاقچیان مواد مخدر که به آمریکا مواد مخدر وارد می‌کنند، باج گرفته‌اند.


این دو نفر همچنین متهم شده‌اند تحقیقات مربوط به این شبکه قاچاق را مختل یا منحرف کرده‌اند تا محموله‌های قاچاق مخدر بتوانند بدون شناسایی و توقیف خاک ونزوئلا را به طرف آمریکا ترک کنند و علاوه بر این از موقعیت و نفوذ خود برای آزاد کردن برخی از قاچاقچیان زندانی در ونزوئلا استفاده کرده‌اند.


طبق کیفرخواست یادشده، این دو مسئول پیشین ونزوئلا متهم شده‌اند با کمک‌های خود به قاچاقچیان، امکان ارسال چند هزار کیلو کوکائین را به آمریکا فراهم کرده‌اند، اما مادورو در زمان اعلام انتصاب ژنرال ریورول علاوه بر دفاع از عملکرد وی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد آژانس ضدمواد مخدر آمریکا و دیگر مافیاهای قاچاق مواد مخدر آمریکا می‌خواهند از ژنرال ریورول به خاطر مبارزه سرسختانه‌اش با قاچاق مواد مخدر انتقام بگیرند.


مقام‌های آمریکایی می‌گویند بخش عمده مواد مخدر تولید شده در کلمبیا از خاک ونزوئلا به آمریکا قاچاق می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته