دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 09:56
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد

مقام‌های آمریکایی:‌ هواپیمای باری ناشناس معادل 400 میلیون دلار پول به ایران آورد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، دولت اوباما همزمان با اجرایی شدن توافق هسته ای، معادل 400 میلیون دلار پول نقد به ایران ارسال کرده که قسط اول توافق 1.7 میلیارد دلاری دو کشور برای حل موضوع سلاح‌های خریداری شده توسط شاه سابق ایران بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران تحویل داده نشده بود.
کد خبر : 106933

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دولت اوباما نوشت، همزمان با آزادی چهار زندان آمریکایی توسط ایران در ماه ژانویه (دی ماه 94)، واشنگتن با استفاده از یک هواپیمای باری ناشناس، 400 میلیون دلار پول نقد به ایران ارسال کرده است.


این محموله که در داخل یک جعبه چوبی بسته بندی شده و شامل اسکناس‌های یورو، فرانک سوئیس و دیگر ارزها بوده، توسط یک هواپیمای باری ناشناس به ایران ارسال شده است. ظاهرا این اسکناس‌ها توسط بانک‌های مرکزی آلمان و سوئیس تهیه شده است.


از آنجا که معامله دلاری با ایران بر اساس قوانین آمریکا ممنوع بوده، این پرداخت به ارزهای غیر دلاری انجام گرفته است.


بر اساس این گزارش، پول مذکور اولین قسط از توافق 1.7 میلیارد دلاری دولت اوباما با تهران برای حل اختلاف بر سر سلاح‌های خریداری‌شده توسط شاه سابق ایران بوده که دولت آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنها را به تهران تحویل نداده بود.


مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته‌اند، این پرداخت به صورت اتفاقی با مبادله زندانیان همزمان شده، و این پول هیچ ارتباطی با آزادی زندانیان نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته