دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1393 - 07:56
در آستانه ایام الله دهه فجر برگزار شد؛

برگزاری کرسی آزاداندیشی در واحد اصفهان/آینده پژوهی در افق‌های آینده انقلاب اسلامی

کرسی آزاداندیشی با موضوع «آینده‌پژوهی در حوزه فرهنگ، افق‌های آینده انقلاب اسلامی» به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استادان و فرهیختگان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.
کد خبر : 1068

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رضا اسماعیلی عضو هیأت علمی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در این مراسم به تبیین سوابق پژوهشی و آثار علمی دکتر عیوضی و همچنین موضوع کرسی و آثار آن در دانشگاه و جامعه پرداخت.


در این برنامه که به همت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد و جمع زیادی از استادان دانشگاه‌های استان اصفهان حضور داشتند، محمدرحیم عیوضی از استادان برجسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین مطالبی را در تبیین جایگاه این مبحث بیان کرد.


عیوضی، ریشه آیندهپژوهی را در فطرت انسانها دانست و ابراز کرد: همه انسانها به طور فطری آیندهپژوه هستند یعنی اینکه همه می‌خواهند بدانند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. ساختن آینده رقابت امروز است و رقابت فردا نیست و همچنین تنظیم چشم اندازها، ریشه در آیندهپژوهی دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی ادامه داد: این رخدادها هستند که آینده را می‌سازند. انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین رخدادهای جهان بود که از 15 خرداد سال 42 آغاز و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و توانست بسیاری از معادلات فرهنگی، سیاسی حاکم بر جهان را دستخوش تحولات جدی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته