دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1395 - 11:52
در دیدار استاندار و سران طوایف کرمان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص): از فقر مردم جنوب کرمان متأسف شدم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) محرومیت زدایی را یکی از رسالت های اصلی این قرارگاه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و گفت: باید تمام موانع برای رفع محرومیت‌ها در جنوب کرمان برداشته شود.
کد خبر : 106762

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نشستی با استاندار کرمان و روسای طوایف جنوب کرمان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر تاکنون بیش از 15 هزار پروژه در راستای محرومیت‌زدایی را در سطح کشور اجرا کرده است.


وی ادامه داد: در بازدیدی که به همراه استاندار در سی‌ام تیرماه سال جاری از منطقه جنوب کرمان داشتم، متاسف شدم که چرا با وجود منابع طبیعی مردم منطقه در فقر و محرومیت به سر می‌برند و احساس وظیفه کردم از ظرفیت‌های قرارگاه و منطقه برای آبادانی آن منطقه استفاده کنم و معتقدم با همراهی مردم و تدابیر حکیمانه مسئولان استان، منطقه جنوب کرمان آباد خواهد شد و فقر و محرومیت از آن دیار رخت خواهد بست.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه ایران به لحاظ منابع از جمله کشورهای برتر دنیاست، اظهار کرد: ما در دنیا در بحث منابع رتبه نخست را داریم اما در مدیریت آب و خاک و ثروت‌های طبیعی درست عمل نکرده‌ایم.


سردار عبداللهی محرومیت زدایی را یکی از رسالت‌های اصلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: مردم یک تکیه گاه می‌خواهند که با مدیریت مناسب آنها را در مسیر بهره وری بهینه از منابع هدایت کند و قرارگاه این رسالت را برعهده خواهد گرفت و با اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی شهرستان رودبار جنوب این امر را عملیاتی خواهد کرد.


وی از استاندار کرمان به دلیل تلاش و کوشش مستمر برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود در جهت رفع محرومیت در استان کرمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید تمام موانع برای رفع محرومیت‌ها در جنوب کرمان برداشته شود و همه مسئولان دستگاه‌ها و سازمان ها نیز در این راستا قرارگاه را یاری نمایند.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه اظهار کرد: احداث جاده، پل ارتباطی، ساخت مسجد، تسطیح اراضی کشاورزی، لایروبی انهار، تامین آب آشامیدنی و اجرای طرح‌های برق رسانی و آبرسانی از اقدامات و برنامه‌های قرارگاه کوثر در خصوص محرومیت زدایی است.


سردار عبداللهی با بیان اینکه هر جا احساس شد نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران نیازمند کمک و یاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هستند، وارد میدان شده‌ایم، اذعان کرد: امروز کشور ما کم آبی ندارد، بلکه سوء مصرف آب در زمینه کشاورزی این تصور را ایجاد کرده است، باید در زمینه مدیریت مصرف آب و بهره مندی از خاک، از علم روز دنیا کمک گرفت.


وی همچنین احیای اراضی کشاورزی در جنوب کرمان را عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین برقراری امنیت پایدار دانست و گفت: در منطقه‌ای که کشاورزی رونق گرفته و شغل ایجاد شده، امنیت نیز به صورت پایدار برقرار شده است و این را در نقاط مختلف کشور مشاهده کرده‌ایم.


علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در انجام پروژه‌های عمرانی و آبادانی کشور و همچنین در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی، گفت: به دنبال این هستیم که کرمان را به عنوان استانی الگو در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی به کشور معرفی کنیم و در این راستا نیازمند همکاری نهادهایی همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هستیم.


براساس این گزارش سه نفر به نمایندگی از امامان جمعه، نخبگان و سران طوایف منطقه جنوب کرمان در این نشست به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخته و از ایفای نقش موثر قرارگاه در محرومیت زدایی و مردم یاری تقدیر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته