دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 09:01
در گفت‌وگو با آنا؛

نوروزی: تکرار دومین طلای المپیک دشوار است/ خوشحالم روس‌ها هم هستند

ملی‌پوش کشتی فرنگی گفت: خوشحالم که کشتی‌گیران روسیه در المپیک حضور دارند چرا که مدال‌آوری با حضور رقیب اصلی‌مان لذت بیشتری دارد.
کد خبر : 106699

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی برای شرکت در رقابت‌های المپیک به سوی ریو پرواز کرد که کمتر کسی انتظار آن را دارد که این تیم بتواند همچون المپیک لندن موفق به کسب سه مدال طلا شود، این موضوعی بوده که خود محمد بنا نیز در مصاحبه‌هایش به آن اشاره کرده است. در این میان تیم فرنگی هر سه طلایی دوره قبلی المپیک را در ترکیب خود می‌بیند و در بین این نفرات تنها امید نوروزی بوده که نمایش درخشان گذشته خود را تکرار کرده است و حمید سوریان و قاسم رضایی با روزهای اوج خود فاصله دارند.


امید نوروزی درخصوص اینکه بخت اول کسب مدال طلای فرنگی‌کاران در ریو است به خبرنگار آنا، گفت: «به نظرم همه بچه‌های کشتی ایران شانس این را دارند تا در المپیک مدال بگیرند. ما یک تیم متشکل از 12 کشتی‌گیر (آزاد و فرنگی) هستیم و دلیلی نمی‌بینم که خود را متمایز از سایر ملی‌پوشان بدانم. من به نوبه خودم وظیفه دارم که برای رسیدن به مدال طلا تمام تلاشم را بکنم و ایمان دارم که دیگر ملی‌پوشان نیز چنین شانسی را دارند که در ریو طلا بگیرند.»


او با بیان این نکته که در المپیک نباید برابر هیچ حریفی اشتباه کند،‌ تصریح کرد: «وزن 66 کیلوگرم بسیار پرتحرک است و کشتی‌گیران آن برای پیروزی باید آمادگی بالایی داشته باشند. حریفان بسیار خوبی دارم که همگی آماده این هستند تا به مدال برسند. خوشحالم که کشتی روسیه در المپیک حضور دارد و قطعا مدال‌آوری ما با حضور رقیب اصلی‌مان لذت بیشتری دارد. از همان کشتی نخست با حداکثر تلاشم روی تشک حاضر خواهم شد و برای عبور از رقبای آماده‌ام حداکثر تلاشم را خواهم کرد.»


وی با انتقاد از کسانی که سن تیم فرنگی را بالا می‌دانند، عنوان کرد: «اصلا قبول ندارم که تیم فرنگی مسن است. ما آمادگی خوبی داریم و البته که همه بچه‌ها تجربه حضور در میادین مختلف جهانی را دارند که قطعا در مسابقات به ما کمک خواهد کرد. در ماه‌های اخیر تمرینات بسیار خوبی را دنبال کردیم. محمد بنا هم به همراه دیگر اعضای کادرفنی تیم ملی در کنار ما حضور داشت و تلاش کرد تا بچه‌ها در بهترین فرم خود در المپیک روی تشک بروند. شاید مهم‌ترین چیزی که ما در میدان المپیک به آن نیاز داریم تمرکز بالاست که این موضوع هم به طور کامل در بین بچه‌ها دیده می‌شود.»


ملی‌پوش 66 کیلوی کشتی فرنگی تاکید کرد: «من و دیگر بچه‌های فرنگی به خوبی می‌دانیم که در میدان المپیک بهترین‌ها برابر ما روی تشک می‌روند و به همین خاطر باید بهترین نمایش خود را ارائه دهیم. همه می‌‌آیند تا با ارزش‌ترین مدال خود را بگیرند و اگر یک لحظه غفلت کنیم به سادگی از دور مسابقات حذف می‌شویم. امیدوارم که هیچ کدام از بچه‌‌ها اسیر اشتباه فردی نشوند.»


او در واکنش به این مسئله که چقدر آمادگی دارد تا دومین طلای المپیک خود را کسب کند، بیان کرد: «مسلما هدف من کسب مدال طلای المپیک است ولی برای رسیدن به آن بیش از اندازه کار سختی دارم. مسلما حریفان شناخت خوبی از من دارند و برنامه‌ریزی خوبی کرده‌اند تا برابرم نتیجه بگیرند. تلاش خواهم کرد تا به یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در میدان المپیک تبدیل شوم. امیدوارم که تلاش‌های زیادی که در یک سال گذشته داشتم در ریو به نتیجه برسد.»


نوروزی در مورد اشتباهات داوری که همواره به کشتی ایران لطمه زده است،‌ عنوان کرد: «اصلا به این موضوع در زمان مسابقه فکر نخواهیم کرد تا تمرکزمان به هم بخورد. ما باید به گونه‌ای کشتی بگیریم که اگر داور در صحنه‌ای رای غلط داد به راحتی نتیجه را از دست ندهیم. ضمن اینکه در میدان المپیک ما از ویدئو چک می‌توانیم استفاده کنیم تا حق‌مان تضییع نشود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته