مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع:

سلامت مواد غذایی با شاخص‌های ملی و بین‌المللی ارزیابی می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت ایمنی غذا، گفت: سلامت مواد غذایی بر اساس شاخص‌های کیفی، استانداردهای ملی و معیارهای بین‌المللی ارزیابی می‌شود و نظارت بر این محصولات از مرحله تأمین مواد اولیه تا عرضه به مصرف‌کننده به‌صورت مستمر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی انصاری دوگاهه، با اشاره به اهمیت ایمنی غذا، گفت: این حوزه یکی از موضوعات مهمی است که در شرایط کنونی در کنار موضوع امنیت غذایی مطرح می‌شود و وظیفه اصلی سازمان غذا و دارو در حوزه صیانت از سلامت مردم در این بخش نمود دارد.

وی افزود: فرآیند‌های نظارتی باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که اطمینان لازم را در خصوص سلامت مواد و محصولات غذایی برای مردم فراهم کنند. در این مسیر، ارزیابی ایمنی محصولات بر اساس شاخص‌های کیفی استاندارد و معیار‌های ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

انصاری دوگاهه با بیان اینکه نظارت باید از مرحله تأمین مواد اولیه تا تولید و ورود به چرخه مصرف ادامه یابد، گفت: در حوزه ایمنی غذا، هرگونه اختلال در هر بخش از زنجیره می‌تواند ایمنی محصول را تحت تأثیر قرار دهد، از این رو پایش مستمر این زنجیره ضروری است.

وی تأکید کرد: بخشی از مواد اولیه از حوزه کشاورزی و دامپروری وارد چرخه می‌شود و سازمان غذا و دارو ناگزیر به ورود در این حوزه و همچنین پایش محصولات در سطح عرضه است. این مسئولیت‌ها نشان‌دهنده سنگینی مأموریت‌های حوزه نظارت است و نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر