دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فانی: عدالت آموزشی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به گستره ایران اسلامی و پراکندگی جمعیت در کشور مراکز آموزش از راه دور یک روش مناسبت برای تحقق عدالت آموزشی است.
کد خبر : 106566

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی در افتتاحیه جشنواره قلم که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: کار جشنواره قلم از یک سال پیش در سازمان مدارس غیر دولتی آغاز شد و امروز اختتامیه این جشنواره با تجلیل از برگزیده‌ها به اتمام می‌رسد و امیدواریم شاهد دستاوردهای ارزنده این جشنواره باشیم.


وی با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش دولت یازدهم است، تصریح کرد: ایجاد مراکز آموزش از راه دور برای پوشش تحصیلی دانش آموزان و میانسالان و ارتقای علمی آنان فراهم شده است که می‌تواند یک روش مناسب برای توسعه عدالت آموزشی به حساب بیاید.


وزیر آموزش و پرورش افزود: البته ایجاد این مراکز نقاط ضعفی هم داشته است که باید با تدبیر، آنها را حل کرد ولی اصل آن در تمام شیوه‌های آموزشی جهان مرسوم است.


فانی با بیان اینکه نزدیک به 200 هزار دانش آموز در یک هزار و 656 مرکز آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر این شیوه آموزشی در کشور اجرا نمی‌شد اکنون این تعداد دانش آموز از تحصیل محروم می‌ماندند و از این لحاظ باید از موسسان، مدیران و معلمان این مراکز تجلیل کرد.


وی ادامه داد: در مراکز آموزش از راه دور 2 شیوه آموزشی سنتی و الکترونیکی وجود دارد که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.


وزیر آموزش و پرورش افزود: در روش آموزش به شیوه سنتی دانش آموز با مطالعه کتاب‌های باز نویسی شده به صورت ساده و شرکت در کلاس‌های رفع اشکال آموزش می‌بینند که در این روش چون آموزش تقویت مطالعه کتاب‌ها همراه است اثرات گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود و می‌توان گفت که تقویت مطالعه یکی از هدف‌های فرعی این روش محسوب می‌شود.


فانی روش برخط و آموزش الکترونیکی را یکی از شیوه‌های آموزش در مراکز از راه دور عنوان کرد و افزود: این شیوه آموزش هم در مراکز آموزش از راه دور و هم در مدارس خارج از کشور باید گسترش پیدا کند تا بتوانیم جامعه مخاطب بیشتری را جذب کنیم و در این راه توفیقاتی نیز داشته‌ایم.


وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌ها را یکی از سیاست‌های پنج گانه آموزش و پرورش دولت یازدهم خواند و گفت: با اجرایی کردن این سیاست از طریق تاسیس مراکز آموزش از راه دور توانستیم از بخشی از ظرفیت جامعه به ویژه بازنشستگان و شاغلان آموزش و پرورش استفاده کنیم.


وی خاطرنشان کرد: تاسیس مراکز آموزش از راه دور یک حلقه از حلقه‌های اجرای سیاست توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش است و لازم است موسسان این گونه مراکز، در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی کوشا باشند.


فانی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند در شناسایی و تقویت استعدادها و تشویق کسانی که به هر دلیلی از آموزش فاصله گرفته‌اند کمک کند و باید تلاش کنیم تا این جشنواره در سال‌های آینده با کیفیت بیشتری ادامه پیدا کند.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با شناسایی، تقویت استعدادها و ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان که از سرمایه‌های اصلی کشور هستند بتواند در توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی بیش از پیش توفیق داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب