دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 16:01
سخنگوی وزارت بهداشت (4)

افزایش پزشکان تمام وقت پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت/ کشت انبوه محصول تراریخته نداریم

سخنگوی وزارت بهداشت درمورد دو شغله بودن پزشکان گفت: وزارت بهداشت فعلی پس از طرح تحول سلامت بیشترین افزایش را در تمام وقت کردن پزشکان داشته به طوری که اکنون برخی دانشگاه‌ها تا 85 درصد پزشک تمام وقت دارند.
کد خبر : 106561

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت درمورد قوانین وزارت بهداشت در زمینه دو شغله بودن پزشکان در بخش دولتی و خصوصی گفت: الزامات و مطلوباتی در این زمینه وجود دارد اما بعد از طرح تحول سلامت بالاترین افزایش را در میزان تمام وقت کردن افراد داشته‌ایم که این موضوع دو شغله بودن‌ آنان را از بین می‌برد.


وی افزود: بر همین اساس با حضور تمام وقت متخصصان جوان این موضوع را از زیر یک درصد به 100 درصد رساندیم و درصد تمام وقتی سایر افراد فعال در بخش دولتی را هم بالا بردیم؛ به طوری که اکنون برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی 80 تا 85 درصد متخصص تمام وقت هستند و اکثر دانشگاه‌ها بیش از 50 تا 60 درصد است.


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در روستاها نیز برای پزشکان عمومی و خانواده این کار را انجام دادیم اما هنوز به رقم مطلوب همراه با اصلاح تعرفه نرسیده‌ایم و امیدواریم بتوانیم بند 9 سیاست‌های کلی نظام سلامت را در بخش دولتی و خصوصی یکسان کنیم تا مشکلات دو شغله بودن حل شود البته تا رسیدن به این هدف نیازمند زمان بسیاری هستیم.


حریرچی در مورد محصولات تراریخته در کشور نیز توضیح داد: به صورت انبوه کشت محصول تراریخته در کشور نداریم،‌ ممکن است به صورت مزرعه‌ای و نمونه‌های کوچک و آزمایشگاهی وجود داشته باشد اما با توجه به جمعیت 70 میلیونی ما یک مزرعه نمونه نمی‌تواند نیاز کل کشور را تأمین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب