دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت،‌معدن و تجارت خبر داد:

مصرف 26 درصد گاز تولیدی کشور در بخش صنعت

هم اکنون ٣٨ درصد گاز جهان در بخش صنعت مصرف می‌شود، در حالی که این رقم در ایران، ٢٦ درصد گاز درصد است و اعتقاد داریم باید استفاده از این انرژی خدادادی در صنعت افزایش یابد.
کد خبر : 106523

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هم‌اکنون بسیاری از تجهیزات صنعت گاز کشور در داخل تولید می شود، گفت: می‌توان گفت چنین صنعتی در کشور بومی شده است.


محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران گفت: هم‌اکنون با تلاش‌های وزارت نفت در بخش‌های مختلف همچون اکتشاف، حفاری، ساخت سکو و همچنین لوله‌گذاری در خشکی و دریا موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌ایم که حتی می‌توانیم با کشورهای دیگر منطقه در این عرصه‌ها رقابت کنیم.


وی افزود: یکی از ثمرات برجام، توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است به‌طوریکه در سه ماه ابتدای امسال، چند مورد سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت به سرانجام رسیده است.


نعمت زاده به توانمندی پالایشگاه‌های گاز کشور اشاره و تصریح کرد:اکنون بسیاری از پالایشگاه‌های گازی کشور از توانمندی بالایی برخوردارند به‌ طوریکه سرویس‌ها و تجهیزات جانبی اغلب آنها از سوی شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت گاز، صنعتی بومی در کشور است، عنوان کرد: وزارت صنعت ارتباط خوبی با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران دارد و می‌توانیم ارتباط‌های خود را گسترش دهیم تا تجهیزات بیشتری در داخل تولید شود.


نعمت زاده ادامه داد: گاز، نعمت ارزشمندی برای مردم است اما باید در مصرف آن دقت کنیم؛ چرا که امروز هدررفت انرژی در ایران بسیار بالاست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته