گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با امیر کویت درباره تحولات منطقه

در پی تحولات اخیر منطقه و امضای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، امیر کویت و وزیر خارجه آمریکا در دیداری مشترک بر اهمیت گفت‌وگو، دیپلماسی و حمایت از روندهای سیاسی برای تقویت امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از الخلیج آنلاین،  امیر کویت و وزیر امور خارجه آمریکا در دیداری مشترک، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه شرایط خاورمیانه پس از تفاهم اخیر میان ایران و آمریکا به گفت‌و‌گو پرداختند.

در این دیدار، موضوع تقویت امنیت و ثبات منطقه و حمایت از تلاش‌های سیاسی برای کاهش تنش‌ها از محور‌های اصلی رایزنی‌ها عنوان شد.

پیش از این نیز مارکو روبیو با وزیر امور خارجه کویت دیدار کرده و دو طرف درباره توسعه روابط دوجانبه و ارتقای سطح شراکت راهبردی میان واشنگتن و کویت گفت‌و‌گو کرده بودند.

وزارت خارجه کویت اعلام کرد که در این دیدار‌ها بر اهمیت ادامه همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از مسیر دیپلماسی برای حل چالش‌های منطقه‌ای تأکید شده است.

همچنین طرفین درباره پیامد‌های مثبت تفاهم ایران و آمریکا و تأثیر آن بر کاهش تنش‌های منطقه‌ای تبادل نظر کردند و بر ضرورت تداوم گفت‌و‌گو‌های سیاسی برای حل اختلافات و حمایت از امنیت و صلح در منطقه تأکید داشتند.

این رایزنی‌ها در شرایطی انجام می‌شود که تفاهم اخیر میان تهران و واشنگتن با استقبال گسترده کشور‌های منطقه روبه‌رو شده و بسیاری از دولت‌ها آن را فرصتی برای کاهش تنش‌ها، تقویت ثبات و حرکت به سمت سازوکار‌های امنیتی مبتنی بر گفت‌و‌گو و همکاری منطقه‌ای ارزیابی می‌کنند.

ناظران معتقدند تأکید مقامات کویت و آمریکا بر دیپلماسی و گفت‌و‌گو، بیانگر افزایش حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از روند سیاسی شکل‌گرفته پس از تفاهم ایران و آمریکا و نقش‌آفرینی مؤثر تهران در تحولات جدید منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر