دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 11:13

پهپادی به شکل دایناسور پرنده + ویدئو

یک شرکت سازنده اسباب‌بازی، پهپادی را به شکل یک دایناسور پرنده طراحی کرده که از راه دور کنترل می‌شود و به خوبی یک پرنده پرواز می‌کند.
کد خبر : 10651

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از GizMag، این دیوپکفالوس پرنده بدنه‌ای از فوم بسیار سبک دارد و طول آن یک متر و بال‌هایش 1/5 متر است. این پهپاد دایناسور به راحتی پرواز می‌کند و از راه دور توسط اپراتور کنترل می‌شود.


دیوپکفالوس پرنده مجهز به باتری است که انرژی مورد نیاز 15 تا 20 دقیقه پرواز در آسمان را تامین می‌کند و قابل شارژ است. این دایناسور پرنده تا ارتفاع 500 متری پرواز می‌کند و بال‌ها و پاهای آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زمانی که به مانعی برخورد می‌کنند، نمی‌شکنند.



به گفته جف هارتمن، مدیرعامل شرکت PaulG Toys، سازنده دیوپکفالوس پرنده، این ابزار به راحتی بال زدن را از پرنده‌ها تقلید کرده است، به خوبی یک پرنده واقعی پرواز می‌کند و با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور به خوبی می‌توان آن را در جهت‌های راست و چپ، بالا و پایین هدایت کرد.


به گفته وی، این دایناسور پرنده آن‌قدر طبیعی پرواز می‌کند که پرندگان دیگر گاهی آن را با پرنده طبیعی اشتباه می‌گیرند و سعی می‌کنند که با آن ارتباط برقرار کنند. وی می‌گوید: «گاهی دیدن واکنش پرندگان به این دایناسور پرنده خنده‌دار است».



زمانی که شارژ باتری آن در حال تمام شدن است، چشم‌های این دایناسور پرنده قرمز می‌شود و صداهایی از خود تولید می‌کند. دیوپکفالوس پرنده در زمان پرواز می‌تواند از افراد عکس و فیلم بگیرد.



مترجم: نسترن صائبی


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته