دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 13:36

سخنگوی وزارت بهداشت: فوت بیماران دیالیزی امری عادی است

سخنگوی وزارت بهداشت فوت بیماران دیالیزی استان خوزستان را امری عادی دانست و گفت: این افراد به دلیل ضعف ایمنی و عفونت گوارشی جان خود را  از دست داده‌اند و علت درصدی از مرگ و میر در بیماران دیالیزی، این موضوع است.
کد خبر : 106500

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی در نشست خبری با خبرنگاران در مورد ادعای انجمن حمایت از بیماران کلیوی مبنی‌بر فوت بسیاری از بیماران دیالیزی در استان خوزستان اظهار کرد: از نظر وزارت بهداشت، انجمن حمایت از بیماران کلیوی تیم کارشناسی و پزشکی متخصص و مجربی ندارد که بتواند در این مورد اظهارنظر کند بنابراین بیان علت فوت بیماران دیالیزی از سوی این انجمن برای وزارت بهداشت پذیرفته شده و قابل قبول نیست.


وی ادامه داد: در استان خوزستان هزار و 600 نفر تحت درمان دیالیز هستند و این افراد به صورت هفتگی باید مورد دیالیز قرار بگیرند اما باید توجه داشته باشیم که درصدی از مرگ و میر در بیماران دیالیزی وجود دارد بنابراین آنچه که در خوزستان به وقوع پیوسته امر غیرعادی نبوده است.


وی در مورد مرجع نهایی اعلام علت فوت بیماران دیالیزی گفت: نظر کمیسیون‌ اعزامی به خوزستان را در مورد علت فوت بیماران دیالیزی اعلام کرده‌ایم اما پزشکی قانونی نیز می‌تواند بر اساس مسئولیت و وظیفه خود علت فوت این بیماران را اعلام کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته