دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 13:45

باهنر: ما آرزو نداریم که روحانی تک‌دوره‌ای شود/ برخی اصولگرایان دچار توهم توطئه لاریجانی شده‌اند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را ندارد، گفت: خواهش می‌کنم من را با دولت درگیر نکنید چراکه حقوق‌بگیر دولت هستم.
کد خبر : 106498

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امروز دوشنبه ـ‌ 11 مرداد ـ محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شده بود، از تشکیل کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین خبر داد و اظهار کرد: 14 مردادماه دوازدهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین را در پی خواهیم داشت که در این کنگره کمیته‌ها، مصوبات، مسئول استان‌ها، رؤسای کمیته‌ها و غیره انتخاب خواهند شد و من از تمامی خبرنگاران و رسانه‌ها برای حضور در این کنگره دعوت می‌کنم.


در ادامه این نشست، باهنر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها مبنی‌ بر حضور باهنر در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 تصریح کرد: همان‌طور که در نشست‌های قبلی گفته بودم، محمدرضا باهنر به هیچ‌وجه قصد کاندیداتوری در انتخابات سال آینده را ندارد. اما اینکه ما از چه کسی یا جریانی حمایت می‌کنیم زود است، چراکه نباید از الان فضای کشور را انتخاباتی کنیم. ضمن اینکه جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در حال رایزنی و معرفی کاندیداهای خود در انتخابات سال آینده هستند.


وی در این‌باره اضافه کرد: بهتر است نقدهای ما به دولت تدبیر و امید منصفانه و عادلانه باشد و خدایی ناکرده در مسیر بی‌اخلاقی انتخاباتی و سیاسی قرار نگیریم.


وی در این‌باره اضافه کرد: فضای مجازی ابزار بسیار خوبی می‌تواند برای کاندیداها و دیگر رسانه‌ها باشد، اما در مقابل نیز می‌تواند به اختلافات سیاسی و جناحی دامن بزند. بنابراین از رسانه‌ها خواهش می‌کنم فضا را از هم‌اکنون انتخاباتی نکنند.


این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: ما در تشخیص مصلحت نظام بارها گفته بودیم که نباید در کشور هر سال انتخابات داشته باشیم چراکه این موضوع می‌تواند باعث کم‌انگیزگی و عدم‌ استقبال از سوی مردم شود.


باهنر با بیان اینکه «قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد»، تأکید کرد: من حقوق‌بگیر دولتم، پس ما را با دولت درگیر نکنید و به هیچ‌عنوان محمدرضا باهنر قصد رقابت با روحانی را ندارد.


باید کمیته‌ای برای بررسی صحت و سقم ماجرای حسین فریدون تشکیل شود


رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره هجمه‌های اخیر رسانه‌های اصولگرا به حسین فریدون گفت: ما همیشه می‌گفتیم که محال است عکسی از دولت و آقای روحانی وجود داشته باشد که برادر وی در آن عکس حضور نداشته باشد. آقای حسین فریدون از همان ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید حضور چشمگیر و پررنگی در دولت داشت، اما یکدفعه در سال 95 حضور وی به شدت کمرنگ شد. با این حال، رسانه‌ها و اصولگرایان باید نقد منصفانه و عادلانه به دولت و برادر رئیس‌جمهوری داشته باشند.


او ادامه داد: متأسفانه ما از ناحیه دولت و شخص حسین فریدون هیچ‌ واکنش و عکس‌العملی در برابر این هجمه‌ها و شایعاتی که درباره برادر رئیس‌جمهوری گفته می‌شود، ندیده‌ایم که به عقیده من باید هرچه زودتر دولت تدبیر و امید یا شخص رئیس‌جمهوری به این هجمه‌ها و شایعات‌ پایان دهند و پاسخ محکمی برای منتقدان داشته باشند. باید کمیته‌ای برای بررسی صحت و سقم ماجرای حسین فریدون تشکیل شود.


حزب چارچوب‌دار و فراگیری در کشور نداریم


این فعال سیاسی اصولگرا درباره مشکلات مهم جریان اصولگرایی اظهار کرد: متأسفانه حزب چارچوب‌دار و فراگیری در کشور نداریم، چراکه حرکات جریانی است، به عبارتی اگر حزبی فراگیر داشتیم افرادی که در آن حزب حضور یا فعالیت داشتند علاوه‌بر آنکه از آن نفع می‌بردند، باید هزینه‌های احتمالی آن را می‌پرداختند. درباره مهم‌ترین مشکلات جریان اصولگرایی باید بگویم اصولگرایان مانند اصلاح‌طلبان از احزاب یا افراد تندرو، میانه‌رو و غیره برخوردارند که البته این موضوع مسأله ناخوشایندی نیست.


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: آن‌طوری که ما متوجه شده‌ایم وزارت کشور به بیش از 400 حزب مجوز فعالیت داده است، در حالی که از این تعداد بیش از 350 حزب کاغذی هستند و تعداد کمی از آنها فعالیت چشمگیر و منسجمی دارند. پس همان‌طور که گفتم باید به تشکیل حزبی فراگیر بیندیشیم تا اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از مشکلات موجود فارغ شوند.


باهنر درباره یکی از سؤالات خبرنگاران مبنی‌ بر اینکه «چرا شما و اصولگرایان حمایت خودتان را از حسن روحانی منوط به عملکرد شش ماهه آینده وی کرده‌اید؟»، گفت: کارنامه رئیس‌جمهوری هم در گذشته و هم در زمان کنونی بر همه‌ مشخص و واضح است، ضمن اینکه اصولگرایان قصد گروکشی از آقای روحانی را ندارند. در اینجا باید به یک نکته مهم اشاره کنم، هر شخصی ممکن است در لیست اصولگرایان قرار بگیرد یا اصولگرایان از وی حمایت کنند، اما حمایت ما از کاندیداها دلیل نمی‌شود که از آنها انتقادی نداشته باشیم.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه «مقامات حاکمیتی صلاحیت کاندیداها را تأیید یا رد می‌کنند»، بیان کرد: ما 33 سال است که آقای روحانی را می‌شناسیم. ایشان کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان در دوره قبل نبودند، اما ما بعد از انتخابات از وی حمایت کردیم و هر کاری هم که از دست‌مان بربیاید برای کمک به آقای روحانی و دولت وی پیش‌قدم خواهیم شد.


نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی افزود: ما آرزو نداریم که روحانی تک‌دوره‌ای شود اما امیدواریم که وی از گردنه رکود، اشتغال برای جوانان و معیشت مردم با موفقیت عبور کند. ممکن است حمایت اصولگرایان از روحانی مشروط شود، یعنی یکسری شرایطی را برای حمایت از وی اعمال کنیم.


رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی‌ بر اینکه «گفته است مردم از من درخواست دارند که در انتخابات کاندیدا شوم» و همچنین اینکه یکسری هجمه‌های رسانه‌ای علیه وی به کار گرفته شده است، گفت: فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد درگیر یکسری تعارفات شده است. چون ما بارها از دفتر ایشان شنیده‌ایم که سفرهای استانی وی به هیچ‌عنوان انتخاباتی نیست و همچنین آقای احمدی‌نژاد قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد. اما اصولگرایان اسم هیچ‌کسی را از لیست خودشان خط نخواهند زد و از همه مهم‌تر ماندن افراد در لیست نیز دلیل حمایت از کاندیداها نمی‌شود.


اعتدالگرایان را جذب فراکسیون ولایت خواهیم کرد


وی درباره تشکیل سه فراکسیون اعتدال، امید و ولایت در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: همان‌طور که همه می‌دانند مجلس دهم عملا سه فراکسیونی شده است، اما ما در تلاشیم تا اصولگرایان و اعتدالیون را در یک فراکسیون بزرگ و با اکثریت گرد هم آوریم . ما این را بیشتر می‌پسندیم، به عبارتی تشکیل دو فراکسیون بهتر از سه فراکسیون است و ما امیدواریم فراکسیون ولایت به اکثریت و قدرت قاطع دست پیدا کند.


باهنر در این‌باره اضافه کرد: نباید فراموش کرد که فراکسیون‌های مجلس حزب نیستند اما نمایندگان می‌توانند عضو احزاب شوند. من با نمایندگان در ارتباطم و از آنها خواسته‌ام افرادی که می‌گویند لیست امیدی نیستند را جذب فراکسیون ولایت کنم.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره رفتار علی لاریجانی نسبت به اجماع با اصولگرایان و یا حضور در فراکسیون اعتدال به ریاست کاظم جلالی اظهار کرد: آقای لاریجانی 175 رأی برای ریاست مجلس دهم به دست آورد، اما همه آن 175 رأی به طور خالص اصولگرایی نبود. یعنی برخی اصلاح‌طلبان یا اعتدالیون به وی رای دادند و نمی‌توان گفت که آرای وی خالصانه اصولگرایی بوده است.


باهنر درباره هجمه‌ها و حمله‌ها به لاریجانی برای انتخاب هیأت‌ رئیسه و نواب رئیس واکنش نشان داد و گفت: آقایان علی مطهری و مسعود پزشکیان به عنوان نواب رئیس مجلس دهم انتخاب شدند، شاید آقای لاریجانی افراد دیگری را برای نواب ریاست مدنظر داشت و این دلیل نمی‌شود که برخی نمایندگان بخواهند به وی حمله کنند که چرا لاریجانی از آنها حمایت نکرده است. متأسفانه برخی اصولگرایان یا دیگر جریان‌های سیاسی دچار توهم توطئه لاریجانی شده‌اند.


باهنر در پایان به برجام اشاره کرد و افزود:‌ به عقیده من مسأله برجام نمی‌تواند پاشنه آشیل دولت روحانی باشد. چراکه در برجام سودمان بیشتر از ضررمان است. از طرفی ایران با مدعیان جمعه جهانی که خودشان را قدرتمند و با نفوذ می‌دانند مذاکره کرد و موفق شد به توافق هسته‌ای دست پیدا کند. ضمن اینکه اگر طرف مقابل بدعهدی کند، ایران از اهرم‌های فشار خوبی برخوردار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته