دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 12:52
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

شیر مادر تنها منبع نیازهای غذایی کودک است

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عنوان کرد: علم و تجربه نشان داده است که تنها شیر مادر تامین کننده نیازهای غذایی کودک و حاوی مواد ایمنی بخش لازم برای اوست.
کد خبر : 106467

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد احمدیان با تاکید بر مضمون شعار ملی امسال، گفت: 10 الی 16 مرداد هفته جهانی شیر مادر و شعار جهانی این مناسبت «تغذیه با شیر مادر، کلید توسعه پایدار» نامگذاری شده است و پیرو مصوبه کمیته کشوری شیر مادر، شعار ملی این هفته « 1000 روز طلایی شیر مادر – مهر مادر» تعیین شده است.


وی با تاکید بر تاثیر تغذیه مادر در دوران پیش از بارداری و دوران بارداری بر رشد و تکامل کودک متولد شده، افزود: پس از تولد نیز شروع تغذیه کودک با شیر مادر در اولین ساعت تولد و تداوم آن تا پایان 2 سالگی در کاهش مرگ و میر کودک و ابتلا به بیماری‌های دوران کودکی و بزرگسالی بسیار تاثیرگذار است.


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به این نکته که غذای کودک در زمان شیرخوارگی باید متناسب با رشد، تکامل و نیازهای او در این مرحله باشد، عنوان کرد: علم و تجربه نشان داده است که تنها شیر مادر تامین کننده نیازهای غذایی کودک و حاوی مواد ایمنی بخش لازم برای اوست.


وی خاطرنشان کرد: تاثیر اعجاب انگیز تغذیه با شیر مادر در رشد و تکامل کودک، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، کاهش مرگ و میر شیرخواران، ارضاء نیازهای عاطفی مادر و کودک و ارتقاء سطح سلامت آنان به خوبی شناخته شده است.


احمدیان تلاش برای غلبه بر مشکلات و موانع احتمالی ترویج تغذیه با شیر مادر را از اجزاء کلیدی مراقبت‌های بهداشتی اولیه خواند و مشارکت و همکاری همه جانبه سایر سازمان‌ها و بخش‌های توسعه در جهت ترویج تغذیه با شیر مادر را خواستار شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بارداری شیر مادر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته