دیدار عراقچی و وزیر خارجه سوئیس در بورگن‌اشتوک

وزیر خارجه کشورمان که برای گفت‌وگوهای فنی و کارشناسی با موضوع «حسن اجرای تفاهم‌نامه پایان جنگ» به زوریخ رفته است، با همتای سوئیسی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان در نخستین برنامه رسمی هیأت ایرانی در سوئیس با ایگناسیو کاسیس وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

عراقچی به همراه هیأتی به ریاست محمدباقر قالیباف با هدف انجام گفت‌وگوهای فنی و کارشناسی با موضوع «حسن اجرای تفاهم‌نامه پایان جنگ» به زوریخ رفته است.

این مذاکرات پیش زمینه آغاز مذاکرات 60 روزه‌ای خواهد بود که طبق تفاهم اسلام‌آباد راهگشای حل وفصل اختلافات ایران و آمریکا در باب موضوعات اساسی ازجمله برنامه هسته‌ای است. 

ناگفته نماند که شروع مذاکرات 60 روزه به دلیل ناکامی آمریکا در مجاب کردن رژیم صهیونیستی به خاتمه تجاوز نظامی علیه لبنان به تأخیر افتاده است.

قرار است پیش از آغاز مذاکرات فنی با طرف آمریکایی، هیأت ایرانی دیدارهایی با میانجی‌گران قطری و پاکستانی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر