در مراسم گرامیداشت شهید چمران و سالروز تشکیل بسیج اساتید مطرح شد

امید: مرجعیت‌سازی علمی، وظیفه امروز اساتید در مقابله با استکبار است

رئیس دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و بیست‌وششمین سالگرد تشکیل بسیج اساتید، با تأکید بر لزوم تحقق مرجعیت‌سازی علمی در دانشگاه‌ها، این مسیر را وظیفه‌ اصلی اساتید و دانشمندان کشور در مواجهه با جنگ ترکیبی و رسانه‌ای استکبار دانست و بر تداوم جهاد علمی برای حفظ دستاوردهای انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، آیین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و بیست و ششمین سالروز تشکیل بسیج اساتید، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان کشوری در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید چمران، او را نماد بارز یک دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: شهید چمران با فداکاری در راه اسلام، خود را در هر دو جهان به تماشا گذاشت؛ او هم در عرصه علم، هم در میدان جهاد و هم در عرصه اخلاق، الگویی کامل برای اساتید و دانشجویان است.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه شهید چمران همه ویژگی‌های یک فرد علمی در تراز دانشگاه اسلامی مورد نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را دارا بود، افزود: چمران زمانی که در آمریکا به عنوان شخصیتی برجسته علمی فعالیت می‌کرد، در کنار شهید امام موسی صدر در لبنان جنگید و بعد از پیروزی انقلاب، جنگ‌های نامنظم را در ایران پایه‌گذاری کرد. او انسانی اخلاق‌مدار، عالم، عمل‌گرا و جهادگری فی‌سبیل‌الله بود.

امید با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور در سال‌های پس از انقلاب، استادان و دانشمندانی تراز انقلاب مانند شهیدان هسته‌ای دکتر علی‌محمدی را پرورش داده‌اند، تصریح کرد: اکنون وظیفه همه ما در دانشگاه‌ها، پس از دوران دفاع مقدس، با قبل از آن تفاوت کرده است. ما در جنگ توانمندی‌ها و ضعف‌های خود را شناختیم و امروز زمان آن است که با کار مضاعف برای حفظ دستاوردها، تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها اقدام کنیم.

وی مرجعیت‌سازی علمی را یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: این وظیفه همه دانشمندان و به ویژه اساتید است. ما با استکباری روبه‌رو هستیم که تمام رسانه‌های جهان را در جنگ روایت‌ها در اختیار دارد؛ اما خوشبختانه جوانان ما در عرصه روایت‌گری موفق شده‌اند بخشی از این هژمونی را بشکنند و تداوم این مسیر، تکلیف همگانی ماست.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به ضرورت بازسازی پویش‌های علمی و اجتماعی در دوران پساجنگ، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به بازسازی و تقویت بنیه علمی و اجتماعی کشور نیاز داریم و این مسیر جز با همت و جهاد علمی اساتید و دانشجویان میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر