دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 15:02
دبیر فدراسیون هندبال:

اشتباه داوران اردنی عامل ناکامی هندبالیست‌های ما بود/ دست کسانی که سیاه‌نمایی می‌کنند روزی رو خواهد شد

فرامرز می‌‌آبادی گفت: برای خودمان هم باورش سخت است که تیم جوانان نتوانسته در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه لازم را بگیرد.
کد خبر : 106427

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی جوانان هندبال ایران نتوانست به عنوانی بهتر از هفتمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یابد. عنوانی که به شدت از سوی منقدین فدراسیون هندبال مورد انتقاد واقع شده است.


فرازمرز می‌‌آبادی دبیر فدراسیون هندبال در این رابطه به خبرنگار آنا،‌گفت: «اولا باید بگویم که علیه من و مهدوی رئیس فدراسیون دروغ‌پردازی و اتهامات زیادی صورت گرفته است. ولی موردی ندارد چرا که ما صبر و حوصله زیادی داریم و یقین داریم روزی دست کسانی که سیاه‌نمایی می‌کنند و اطلاعات غلط می‌دهند رو خواهد شد.»


وی در ادامه افزود: «ما از یک سال پیش هر آنچه کادرفنی تیم ملی هندبال از ما خواست را در اختیارشان قرار دادیم و به جرات می‌توانم بگویم تدارکاتی که ما برای جوانان هندبال خود دیدیم در تاریخ هندبال ایران بی‌سابقه بوده است. ما بچه‌ها را به بیش از 18 اردوی 10 تا 15 روزه فرستادیم. اردوهایی که در تمام نقاط کشور بود و البته به 2 کشور اوکراین و لهستان هم بچه‌ها را فرستادیم که این اردوها روی ‌هم‌رفته 24 روز طول کشید. ما تیم را تحت عنوان یک تیم لیگ برتری در مسابقات لیگ شرکت دادیم. در تورنمنت 4 جانبه تبریز شرکت کردیم و در مسابقات دوستانه از سد اوکراین گذشتیم. تمامی امکانات سفر هم در اختیار ملی‌پوشان جوان ما و کادرفنی‌شان قرار گرفت.»


می‌‌آبادی در واکنش به این مسئله که مهم‌ترین عامل نکامی جوانان هندبال ایران چه بوده‌است، عنوان کرد: «ببینید همه کارشناسان براین باور بودند که تیم ما در آسیا موفق می‌شود. بچه‌ها رقابت‌ها را خوب آغاز کردند و مطابق انتظار نتیجه گرفتند. پیش از بازی با عراق هم این تصور ایجاد شده بود که از سد این تیم هم خواهیم گذشت اما متاسفانه نتیجه بازی برعکس آنچه انتظارش می‌رفت، شد. ملی‌پوشان جوان ما نمایش ضعیفی داشتند و بد بازی کردند. هر چند این گفته تمام کسانی است که بازی را دیدند. آنها می‌گفتند داوران اردنی مسابقه در قضاوت‌های خود بسیار بد کار کردند و باعث شدند تا ما حذف شویم. جوان بودن بچه‌ها روی عملکرد آنها تاثیر بدی گذاشت و آنها نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه دهند. به همین دلیل نتیجه بازی به گونه‌ای رقم خورد که در پایان نتیجه را واگذار کردیم.»


دبیر فدراسیون هندبال افزود: «باخت بد برابر عراق امیدهای جوانان هندبال ما را کم کرده بود و آنها با روحیه خوبی برابر کره‌جنوبی بازی نکردند. ما در این بازی از چند بازیکن هم گله داریم که اصلا نتوانستند بازی خوبی را برگزار کنند. مقابل ژاپن هم بدشانس بودیم که بازی مساوی شد و برنده از زمین خارج نشدیم. در کل باید بگویم که بچه‌های ما شاید به دلیل عدم خودباوری نتیجه موردنظر را نگرفتند و البته ما پس از تجزیه و تحلیل نتایج کاروان هندبال ایران به طور کامل می‌توانیم علت ناموفق بودن را پیدا کنیم.»


او افزود: «البته ما به طور حتم پشت جوانان خود را خالی نخواهیم کرد اما بعد از این سخت‌تر از گذشته با آنها کار خواهیم کرد تا به این باور برسند که برای موفقیت در رده‌های بالاتر باید تلاش بیشتری کنند. آنها باید بدانند که برای قبولی در کنکور تیم ملی بزرگسالان راه بسیار سختی را می‌گذرانند. ما تیم ملی «ب» را برای این تشکیل دادیم که هندبالیست‌های ما در آنجا خود را به بهترین شکل آماده کنند تا به تیم اول برسند. ما حتی در تیم فعلی جوانان 3 تا 4 بازیکن از تیم ملی نوجوانان داریم که با درخششی که داشته‌اند خود را به تیم جوانان رسانده بودند و از هفته آینده به همراه دیگر نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین شرکت خواهند کرد. پس ما برنامه مشخصی داریم و اگر یک جا شکست خوردیم در آینده این شکست جبران می‌شود.»


می‌آبادی درباره تیم ملی بزرگسالانی که در المپیک غایب است و برای آینده آن چه تصمیمی گرفته شده است، نیز بیان داشت: «ما نگاه‌مان دو سویه است. اول اینکه می‌دانیم تیم ملی ویترین هر فدراسیون است. خوب ما باید این ویترین را به شکل خوبی بسازیم. دوم اینکه ما باید زیرساخت‌های هندبال را به بهترین شکل بسازیم. هندبال ایران را ما به 8 بخش تقسیم کردیم و در هر استان یک نماینده داریم که کارها را به خوبی پیگیری می کند. نماینده‌ای که با کمک بهترین نیروهای ممکن کارها را جلو می‌برد. متاسفانه این تلاش‌ها اصلا دیده نمی‌شود در حالی که خیلی هم پربار است.»


وی افزود: «ما ناچاریم آن قدر هندبالیست خوب داشته باشیم که در مواقع حساس دست سرمربی تیم ملی خالی نباشد. ما الله کرم و سجاد استکی را به همراه سیدعلیرضا موسوی به عنوان هندبالیست‌های لژیونر در تیم دیناموبخارست رومانی داریم. زمانی که به آنها نیاز شد به باشگاه رومانیایی نامه زده شد اما باشگاه جواب نامه ما را داد و گفت بازیکنان مصدوم هستند. خوب ما باید ملی‌پوشان دیگری داشته باشیم تا آنها بتوانند خود را به تیم اول برسانند و به مشکل برنخوریم.»


او درپایان در مورد انتخاب پویا نوروزی‌نژاد به عنوان برترین هندبالیست ایران در سال 94 از سوی سازمان ملی قهرمانان ایران و انتقاداتی که در این زمینه مطرح شده بود، بیان کرد: «به نظر ما انتخاب بسیار درستی صورت گرفته است. نوروزی‌نژاد در مسابقات ملی حضور منظمی داشت و در مسابقات باشگاهی نیز بازیکن بی‌‌حاشیه‌ای بود. تیم منیزیم فردوس هم که او توانست با آن قهرمان شود هم دلیل دیگری بر شایستگی های این بازیکن بوده است. حالا هر انتقادی که می‌شود از دیدگاه ما مورد قبول نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته