نماینده حزب‌الله: در برابر هر تجاوز اسرائیل پاسخ قاطع خواهیم داد

یکی از نمایندگان فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان با انتقاد از عملکرد دولت این کشور در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که مقاومت حق دفاع از خود را محفوظ می‌داند و به هرگونه اقدام خصمانه اسرائیل پاسخی متناسب و قاطع خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، علی فیاض، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، طی سخنانی در یک مراسم یادبود با اشاره به تحولات اخیر منطقه اظهار کرد که توافق میان ایران و آمریکا و تأکید آن بر برقراری آتش‌بس فراگیر در لبنان، در کنار حمایت‌های سیاسی و نظامی تهران از لبنان، زمینه شکل‌گیری توازن مؤثری در برابر رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این معادله می‌تواند مسیر خروج اشغالگران از خاک لبنان را هموار کند، از رویکرد دولت لبنان در قبال تحولات اخیر انتقاد کرد و گفت: برخی مواضع و عملکرد‌های رسمی در داخل لبنان موجب شده است که دولت خود را از معادله قدرت، دفاع از مردم و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی کنار بکشد.

فیاض همچنین با انتقاد از آنچه «تسلیم در برابر فشار‌ها و دیکته‌های خارجی» خواند، اظهار داشت که اولویت دولت لبنان نباید صرفاً مسئله سلاح باشد، بلکه باید آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و دفاع از حاکمیت ملی در صدر برنامه‌های آن قرار گیرد.

این نماینده حزب‌الله تأکید کرد که تحولات جدید منطقه‌ای، به‌ویژه پس از توافق تهران و واشنگتن، آزمونی تازه برای دولت لبنان ایجاد کرده است و بیروت باید با حفظ اولویت آتش‌بس، برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل و تعیین جدول زمانی روشن جهت خروج نیرو‌های اشغالگر از خاک لبنان تلاش کند.

وی افزود: دولت لبنان باید موضعی روشن و قاطع در برابر اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل اتخاذ کند و اجازه ندهد این رژیم به حملات، ترور‌ها و نقض حاکمیت لبنان ادامه دهد.

فیاض در ادامه با تأکید بر موضع ثابت مقاومت گفت: نمی‌توان از آتش‌بس سخن گفت، در حالی که دشمن همچنان به عملیات ترور و تجاوزات خود ادامه می‌دهد. حق دفاع از ملت و سرزمین لبنان حقی مشروع است و موضوعی نیست که بتوان درباره آن مذاکره یا معامله کرد.

نماینده فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان خاطرنشان کرد که هرگونه اقدام خصمانه از سوی رژیم صهیونیستی، حق پاسخگویی را برای مقاومت محفوظ می‌دارد و تا زمانی که نیرو‌های اشغالگر در بخشی از خاک لبنان حضور داشته باشند، مشروعیت مقاومت برای مقابله با اشغالگری همچنان پابرجا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر