داروخانهها موظف به فروش دارو با قیمت درجشده هستند
به گزارش خبرگزاری آنا، اکبر عبداللهی اصل، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارودرباره نحوه قیمتگذاری توضیح داد: از کارخانههای داروسازی، برخلاف نظر تعزیرات و بازرسی کل کشور، خواسته شده که بر روی داروها قیمت درج نکنند؛ چرا که با تغییر قیمتها، اختلافاتی در داروخانهها ایجاد میشود. با این حال، برخی شرکتها همچنان اقدام به درج قیمت میکنند.
وی افزود: بنابراین اگر شرکتی قیمت دارو را روی جعبه درج کرده باشد، داروخانه موظف است آن را به همان نرخ درجشده عرضه کند و در صورتی که قیمت روی جعبه درج نشده باشد، ملاک قیمت بر اساس سامانه «تیتک» خواهد بود.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو همچنین به وضعیت منابع ارزی و تأمین دارو اشاره کرد و گفت: ۳ میلیارد دلار برای ارز دارو، تجهیزات و شیرخشک در نظر گرفته شده، در حالی که نیاز کشور حدود ۵.۵ میلیارد دلار است؛ بنابراین ناچاریم بخشی از ارز دارو را حذف کنیم. در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد داروهای تولید داخل، ارز دولتی دریافت نمیکنند که بر قیمتها اثر گذاشته است.
عبداللهی با اشاره به روند پرداختها در طرح دارویار تصریح کرد: برخلاف سال ۱۴۰۱ که سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی دارو را حذف و با همکاری سازمان برنامه و بودجه مابهالتفاوت قیمتها در قالب طرح «دارویار» پرداخت شد، در حال حاضر رقم این طرح بدون تغییر باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه این طرح ۸۵ همت بود که برای تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار تومانی در نظر گرفته شده بود، اما اکنون در شرایط تبدیل ارز ۲۸ هزار تومانی به ۱۷۰ هزار تومانی بودجه طرح دارویار تغییر نکرده و پرداخت نمیشود.
انتهای پیام/
- نمایندگی تعمیرات دوو
- شیرازی رنت
- کمپینگ
- هدایای تبلیغاتی
- غذای شرکتی
- تور استانبول
- غذای سازمانی
- خرید کارت پستال
- لوازم یدکی تویوتا قطعات تویوتا
- مشاوره حقوقی
- تبلیغات در گوگل
- بهترین کارگزاری بورس
- ثبت نام آمارکتس
- سایت رسمی خرید فالوور اینستاگرام همراه با تحویل سریع
- یخچال فریزر اسنوا
- گاوصندوق خانگی
- تاریخچه پلاک بیمه دات کام
- ملودی 98
- خرید سرور اختصاصی ایران
- بلیط قطار مشهد
- رزرو بلیط هواپیما
- ال بانک
- آهنگ جدید
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس