دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 10:34
در گفت‌وگو با آنا

منتجب‌نیا: هتاکان با امام حسابی دارند و دنبال تسویه‌‌اش با بیت ایشان هستند/ می‌خواهند برای اعضای بیت امام (ره) تعیین تکلیف کنند با چه کسی رفت‌وآمد داشته باشند

کسانی‌که با امام مخالف بودند امروز تئورسین هتاکی به بیت ایشان شده‌اند/ امام این روزها را پیش‌بینی کرده بود/ معنا ندارد امام جمعه‌‌ای برای اعضای بیت امام تعیین تکلیف کند/ امام راحل فرمودند می‌دانم که بعد از من از بیتم انتقام‌گیری می‌کنند/ در گذشته به سید احمد آقا هم هتاکی می‌کردند/ افرادی با شعار حمایت و دفاع از رهبری به اعضای بیت امام و خاندان ایشان توهین می‌کنند/ سخنرانی اخیر سیدعلی آقا اتمام حجتی با مخالفان بیت امام(ره) بود.
کد خبر : 106379

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره گلایه‌های اخیر سید علی خمینی در مصلای قائم شهر از تخریب‌گران بیت امام(ره)، اظهار کرد: حضرت امام نقش مؤثری در نجات کشور و ملت داشتند و نباید فراموش کنیم که ایشان تا ابد حق بزرگی بر گردن ملت ایران خواهند داشت.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: افراد باشرف، با وجدان و سالم قبول دارند که امام با عنایت الهی و کمک مردم، کشور و اسلام را نجات داد. همیشه گفته‌اند «کسی که حقی بر گردن دیگری دارد» باید بعد از رفتنش «خاندان و وابستگان وی را» نگهداری و حفظ کنند. پیامبر(ص) فرمود: «فرزندان هر کس بعد از رحلت او باید مورد ملاحظه و توجه مردم باشند و احترام آنان حفظ شود».


افرادی که دائماً دم از امام راحل می‌زنند چشمان خودشان را می‌بندند و نقش ایشان را نادیده می‌گیرند و از همه مهمتر بعد از رحلت امام خمینی به اعضای بیت ایشان توهین و بی‌اعتنایی نیز می‌کنند

منتجب‌نیا با طرح این پرسش که «آیا واقعاً مراعات فرزندان هر کس بعد از رحلت او چنین است؟»، گفت: مردم نسبت به سادات و بنی هاشم احترام خاصی قائل هستند. افرادی که دائماً دم از امام راحل می‌زنند چشمان خودشان را می‌بندند و نقش ایشان را نادیده می‌گیرند و از همه مهمتر بعد از رحلت امام خمینی به اعضای بیت ایشان توهین و بی‌اعتنایی نیز می‌کنند.


قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: افرادی که چنین به اعضای بیت امام توهین می‌کنند بویی از وجدان و مردانگی نبرده‌اند. چنین اشخاصی حتی با اصل مُسلمِ عقلایی و عرفی جهان و تاریخ هم مخالفت می‌ورزند.


او درباره ماهیت اشخاصی که به اعضای بیت امام(ره) توهین می‌کنند، گفت: جمع خاصی به بهانه‌های متفاوت به سیدحسن آقا توهین و فحاشی می‌کنند و قطعاً در آینده نیز دست از اقدامات زشت و شنیع خودشان برنخواهند داشت.


منتجب‌نیا تصریح کرد: دلیل هتاکی مخالفان سید حسن آقا این است که «چرا موضع‌گیری‌های سیاسی بیت امام (ره) این جوری شده است؟» متأسفانه حتی هتاکان یادگار امام به شایعه‌پراکنی درباره اعضای بیت روی آورده‌اند به عبارتی با ایجاد شایعه و دروغ‌پردازی می‎گویند «اعضای بیت امام با رهبر معظم انقلاب روابط خوبی ندارند یا با ایشان اختلافات بسیاری دارند.» در حالی‌که همه می‌دانند چنین اظهاراتی واهی و پوچ است.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه «تمام اعضای بیت امام با رهبر معظم انقلاب اسلامی روابط خوبی دارند»، افزود: خوشبختانه فرزندان سید احمد آقا، دامادها، صبیه‌ها و... بیت امام به رهبر انقلاب علاقه دارند و هیچ اختلافی میان آن‌ها با رهبری وجود ندارد.


سال 64 یا 65 هم برخی‌ به مرحوم حاج احمدآقا یا بیت امام بد می‌گفتند. به خاطر دارم امام راحل در یک سخنرانی فرمودند «مقصود آن‌ها (هتاکان) احمد نیست مقصودشان من هستم.» ایشان گفتند «هتاکان به من و بیتم توهین می‌کنند چون احمد در بیت من هیچکاره است»

وی در این باره اضافه کرد: ما در ظاهر می‌بینیم که افرادی با شعار حمایت و دفاع از رهبری به اعضای بیت امام و خاندان ایشان توهین می‌کنند. به قول سیدعلی آقا «هیچ موردی را نمی‌توانند پیدا کنند که خاندان امام نسبت به حمایت از رهبری کوتاهی کرده باشند.» پس معلوم می‌شود که هتاکان با امام حسابی دارند و می‌خواهند با اعضای بیت امام تسویه حساب کنند.


قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: بعضی‌ها در گذشته از امام و انقلاب زخم خوردند و به دلایلی مانند عدم شایستگی کنار گذاشته شدند. بعد از رحلت امام خمینی، آن‌ افراد به تسویه حساب روی آوردند، اما چون قادر به مقابله با حضرت امام نیستند سعی دارند به اعضای بیت امام بی‎حرمتی و جسارت کنند. در حالی‌که بی‌حرمتی به اعضای بیت امام، توهین به امام خمینی(ره) محسوب می‎شود.


او در ادامه تأکید کرد: سال 64 یا 65 هم برخی‌ به مرحوم حاج احمدآقا یا بیت امام بد می‌گفتند. به خاطر دارم امام راحل در یک سخنرانی فرمودند «مقصود آنها (هتاکان) احمد نیست مقصودشان من هستم.» ایشان گفتند «هتاکان به من و بیتم توهین می‌کنند چون احمد در بیت من هیچ‌کاره است».


منتجب‌نیا به وصیت‌نامه امام راحل اشاره کرد و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی در وصیت‌نامه و پیام‌هایشان خطاب به اعضای بیت خودشان فرمودند «می‌دانم که بعد از من با شما برخورد و انتقام‌گیری می‌کنند». بنابراین ایشان پیش‎بینی می‎کردند که مخالفان به دنبال انتقام از خاندان ایشان هستند. ولی مردم ایران هوشیارند و به خوبی می‌دانند که مخالفان و هتاکان بیمار، مغرض و مریض هستند که به دنبال فاصله انداختن میان اعضای بیت با رهبر معظم انقلاب می‌گردند.


چند سال است که سیدحسن آقا موقع سخنرانی در سالروز رحلت امام مورد هجمه و توهین قرار می‎گیرند یا اینکه به ایشان می‌گویند «سید حسن مصطفوی»؛ همان‌طور که گفتم این‌ها مخالفان و انتقام‌گیران امام راحل هستند، اما هتاکان به قدری نامرد و ناجوانمردند که با اسم امام با امام مقابله می‌کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از مسئولان می‌خواهند برای اعضای بیت امام (ره) تعیین تکلیف کنند تا با چه کسی رفت‌وآمد داشته باشند و با چه افرادی ارتباطی برقرار نکنند. چرا باید امام جمعه بتواند برای اعضای بیت شریف امام و سیدحسن آقا تعیین تکلیف کند که چرا با سید محمد خاتمی و... نشست و برخاست دارند؟


قائم مقام حزب اعتماد ملی خطاب به مسئولان و... گفت: همه مسئولان بدانند که یادگاران گرامی امام راحل همواره در مسیر رهبری و نظام حرکت کرده و می‎کنند. اصلاً معنا ندارد که بیت امام بخواهد از نظر امام جمعه شهری تبعیت کنند. ائمه جمعه معیارهای امام راحل را باید الگوی خودشان قرار دهند، اما گویا برعکس شده است یعنی یادگاران امام باید از امام جمعه شهری الگوبرداری کنند!


وی به اظهارات هتاکانِ بیت امام اشاره کرد و افزود: چند سال است که سیدحسن آقا موقع سخنرانی در سالروز رحلت امام مورد هجمه و توهین قرار می‎گیرند یا اینکه به ایشان می‌گویند «سید حسن مصطفوی». همان‌طور که گفتم اینها مخالفان و انتقام‌گیران امام راحل هستند، اما هتاکان به قدری نامرد و ناجوانمردند که با اسم امام با امام مقابله می‌کنند. سر سفره امام نشستند و حالا به اعضای بیت امام توهین می‌کنند. مقصود آن‌ها سیدحسن آقا یا سیدعلی آقا نیست بلکه هدف اصلی آن‌ها امام خمینی(ره) است. هتاکان و مخالفان از جاهای دیگری خط می‌گیرند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تأکید کرد: کسانی که در گذشته با امام راحل مخالف بودند امروز تئورسین هتاکان و مخالفان اعضای بیت ایشان شده‌اند. به عبارتی فرماندهی آن‌ها به دست کسانی است که با امام خصومت داشتند و تا زمانی که فرماندهان زنده باشند با اعضای بیت شریف ایشان دشمنی خواهند کرد. اما سخنرانی اخیر سیدعلی آقا اتمام حجتی با مخالفان بیت امام(ره) بود.


گفت‌وگو از: علی فراهانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته