پزشکیان یادداشت تفاهم اسلام‌آباد را امضا کرد

رئیس‌جمهور کشورمان یادداشت تفاهم اسلام‌آباد را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا متن یادداشت تفاهم را به‌صورت دیجیتال و غیرحضوری امضا کردند. 

با توجه به نقش‌آفرینی پاکستان به‌عنوان میانجی روند دیپلماتیک منتهی به تفاهم اسلام‌آباد، شهباز شریف نخست وزیر این کشور نیز متن تفاهم‌نامه را امضا خواهد کرد.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد در یک برنامه تلویزیونی با اعلام این خبر گفت: «متن یادداشت تفاهم به دو زبان فارسی و انگلیسی امضا شد.»

وی با اشاره به تغییر شیوه امضای توافق از نشست حضوری در سوئیس به امضای مجازی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، بعد از مشورت‌های صورت‌گرفته، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است متن یاددات تفاهم توسط رؤسای جمهور دو کشور و بدون نیاز به حضور فیزیکی امضا شود.

به گفته بقائی، یکی از دلایل این تصمیم، افزایش هزینه سیاسی نقض توافق در صورت امضای مستقیم سران دو کشور بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر