دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 10:35

نیروی هوایی آمریکا درصدد دستیابی به موشک‌های جدید قاره‌پیما و کروز است

نیروی هوایی آمریکا در چارچوب پیشنهاد همکاری با تولیدکنندگان صنایع نظامی این کشور از آن‌ها خواست که پروژه‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای زمین به هوا و موشک‌های کروز هوا به زمین را آماده و در ضمن پیشنهادی به این نیروها ارائه کنند.
کد خبر : 106372

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد پدافندهای دفاعی دوربرد پیشرفته‌ای را به خدمت بگیرد.


در بیانیه نماینده نیروی هوایی آمریکا آمده است: «سامانه پدافند دوربرد قادر است بدون هزینه اضافی عملکرد موثر بمب‌افکن‌های بی 2، بی 52 و بمب‌افکن پیشرفته در حال ساخت بی 21 را ارتقاء دهد. این موضوع همچنین باعث مهار دشمنان می‌شود و قدرت و توانایی ما را به متحدانمان نشان خواهد داد.»


روز جمعه نظامیان ارتش از پیمانکاران صنایع نظامی خواستند که پروژه‌های پیشنهادی خود درباره ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای نسل جدید را ارائه کنند و در این باره اعلام کردند که عقد نخستین قراردادها در تابستان آینده انجام خواهد شد.


انتظار می‌رود که از سال 2027 (1407) موشک‌های جدید جانشین موشک‌های بالستیک فعلی مینیوتمن 3 (Minuteman 3) شوند. تعداد این موشک‌ها در زرادخانه آمریکا 450 عدد است. طبق داده‌های دریافتی، روند جایگزین کردن موشک‌های نسل جدید 62 ملیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.


علاوه بر این، وزارت دفاع آمریکا خواستار جایگزین کردن موشک‌های کروز هوا به زمین ای‌جی‌ام 86 کلاس بی است. این موشک‌ها همانند مینیوتمن 3 (Minuteman 3) قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند.


تاکنون اطلاعات رسمی از قیمت این قراردادها اعلام نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته