رئیس دانشگاه امیرکبیر در آئین دهمین جشنواره جایزه ملی ایثار:

شهدای دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، طلایه‌داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دهمین جشنواره جایزه ملی ایثار با گرامیداشت یاد ۱۰۰ دانشجوی شهید این دانشگاه تأکید کرد: امنیت امروز مرهون ایثارگری‌های این عزیزان است و مسئولان وظیفه دارند پیش از هر اقدامی از خود بپرسند که آیا عملشان موجب خرسندی روح شهدا می‌شود یا آزردگی آنان را درپی دارد؟

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر عباس سروش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سخنان خود را در دهمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با درود به روح شهدای انقلاب اسلامی، شهید رهبر، دانش‌آموزان شهید به‌ویژه دانش‌آموزان شهید میناب آغاز کرد.

وی میزبانی دانشگاه امیرکبیر از این مراسم باشکوه را مایه افتخار خود و همکارانش دانست و گفت: شاید برخی ندانند در جنگ هشت ساله، قریب به ۱۰۰ دانشجو از این دانشگاه به شهادت رسیدند. این دانشجویان در کسوت رزمندگی و جهاد سازندگی، جان خود را فدای وطن کردند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به حضور تصاویر شهدا در تک‌تک ساختمان‌های دانشگاه افزود: این تصاویر به ما یادآوری می‌کند که این امنیت و آسودگی را مدیون چه ایثارگرانی هستیم. یادآوری این مسئله سنتی بسیار زیبا در فرهنگ ماست و نباید آن را فراموش کنیم.

دکتر سروش با اشاره به نامگذاری کتابخانه مرکزی دانشگاه به نام شهید علی صبوری، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار، معاون مهندسی لشگر محمد رسول‌الله و معاون شهید همت بوده است.

وی با اشاره به همنشینی خود با ایثارگران و جانبازان اظهار داشت: یکی از دوستان من ۴۲ سال است با درجه والای جانبازی بر ویلچر نشسته و همسر ایشان مانند فرشته از وی مراقبت می‌کند. من وقتی حالم بد است، خدمت این جانباز بزرگوار می‌رسم و حال دلم دگرگون و خوب می‌شود. این جانباز، کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذرانده است.

دکتر سروش در ادامه به رشادت‌های این جانباز در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در ۴۰ روز هجوم دشمنان آمریکایی-صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، این جانباز بزرگوار ۳۵ روز در شرایط جنگی تاب آورد و ماند و با اصرار دوستان، مکان امن را به عنوان پناهگاه برگزید.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان تاکید کرد: در طول روز در همه کار‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید دقت کنیم که آیا اقدامات ما روح شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز را آزرده می‌کند یا از اعمال ما شاد می‌شوند. اگر اعمال ما آنان را خرسند نمی‌کند، باید در برخی اعمال تجدید نظر کنیم.

وی در پایان با تأکید بر لزوم تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران ابراز داشت: باید سعی کنیم به ایثارگران و شهدا هدیه دهیم و از این بزرگواران تجلیل کنیم و به یاد آنان باشیم تا شهدا با روح پرفتوح خود و ایثارگران و جانبازان با دعای خیرشان، بدرقه‌راه ما شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر