دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 11:26

رییس نمایشگاه کتاب بولونیا به تهران دعوت شد

رییس نمایشگاه کتاب بولونیا شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را یک افتخار بزرگ خواند و گفت تمام سعی خود را می‌کند تا در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر شود.
کد خبر : 10627

پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا ازدهم تا ۱۳ فروردین برگزارشد. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران دراین دوره از نمایشگاه به نمایندگی از نشر ایران با ۳۰۰ عنوان کتاب درحوزه‌های مختلف حضوری فعال داشت.


به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه ایران دراین نمایشگاه سی و دو متر مربع بوده که نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته است. در مدت چهارروز برپایی نمایشگاه فعالیتهای متعددی در غرفه ایران انجام شد. معرفی بیش از صد و بیست تصویرگر ایرانی در قالب کتاب و سی دی، معرفی بیش از دویست عنوان کتاب کودک در قالب کاتالوگ به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درقالب کاتالوگ و سی دی و دعوت ازناشران خارجی برای حضور دربیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله فعالیت‌هایی بوده که درمدت برپایی نمایشگاه صورت گرفته است.


نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران درعرصه جهان درنمایشگاه بولونیا


نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران درعرصه جهان عصر روز سه شنبه ۱۱ فروردین در محل کافه نویسندگان نمایشگاه بولونیا برگزارشد. دراین نشست شهلا حایری یزدی، مدیر آژانس ادبی کیا از ایران، دکتر قادری، کار‌شناس ادبیات کودک از ایتالیا، پروفسور سیلویو پسیتومو از دپارتمان زبان فارسی دانشگاه بلونیا، خانم جین دالاگارد ناشر دانمارکی آثار ایرانی به ایراد سخن پرداختند و ظرفیت‌های ادبیات کودک ایران در عرصه جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این برنامه در تقویم رسمی نمایشگاه ثبت و ضبط شده است.


برپایی روز نشرایران


روز نشر ایران عصر روز چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درنمایشگاه کتاب بولونیا برگزارشد. دراین برنامه ناشران خارجی وناشران و تصویرگران ایرانی حاضردرنمایشگاه حضورداشتند. دراین مراسم اطلاعات نشرایران، کاتالوگ‌های معرفی تصویرگران و خلاصه‌ای از کتاب‌های شاخص ایران دراختیارناشران خارجی قرارگرفت و از مدعوین پذیرایی به سبک ایرانی به عمل آمد.


حضور رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا درنمایشگاه کتاب تهران


نشست رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا خانم «روبرتا کیننی» و «پورمرجان» رایزن فرهنگی ایران درایتالیا برگزار شد. در این نشست نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز درآن حضور داشت و به‌صورت رسمی طی دعوت نامه‌ای که به امضای امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسیده بود از خانم روبرتا کیننی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت به عمل آمد.


او در این نشست گفت: «برای من یک افتخار بزرگ است که درنمایشگاه کتاب تهران حضور یابم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا درنمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشم.»


دراین نشست پورمرجان گزارشی از سفر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا و تاکید دو وزیر برای حضور درنمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد. همچنین بحث مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه بلونیا بار دیگر مطرح شد تا برای سال‌های ۲۰۱۷تا ۲۰۱۹ مورد بررسی قرارگیرد.


تبادل غرفه رایگان با نمایشگاه بخارست


درحاشیه نمایشگاه کتاب بولونیا دیدار با نماینده وزارت فرهنگ رومانی صورت گرفت و طرفین بر تبادل غرفه رایگان موافقت کردند. پنجاه‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا روز پنج شنبه ۱۳ فروردین ماه به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته