دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 16:15

جلوگیری از کم فروشی اینترنت در کشور

به وسیله سامانه اندازه گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیر ساخت ،‌اینترنت با شرایط قرارداد باید ارائه شود و با استفاده از آن جلوی کم فروشی گرفته خواهدشد.
کد خبر : 106258

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، علی اصغرعمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم رونمایی از سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیر ساخت گفت:مصوبه 222 به منظور تعیین چارچوب و شاخص‌های استاندارد کیفیت خدمات در بخش ارتباطات داده در حوزه شبکه تصویب و طبق آن ضوابط و چارچوب موافقتنامه‌های سطح خدمت در داخل شبکه زیرساخت کشور برای ارائه خدمات مبتنی بر IP تعیین شد.


وی با بیان تعیین حدود شاخص‌های میزان تاخیر در سرویس،گمشدگی بسته‌ها، نوسانات تاخیر و مدت زمان رفع خرابی بر مبنای سقف مورد نظر اعلام کرد: عدم رعایت این شاخص‌ها مشمول جریمه خواهد شد.


وی تاکید کرد:برای کل زنجیره، اجرای مصوبه را پیگیری خواهیم کرد و همانند زیرساخت سایر اپراتورها باید دسترسی را به سازمان دهیم تا انتها به انتهای سرویس را آنلاین نظارت کند.


عمیدیان تصریح کرد: اختلال در هر پارامتر که باعث عدم دسترسی یا کاهش کیفیت خدمت شود مشمول جریمه است و کوتاهی هرکدام از اپراتورها در قالب چارچوب تنظیم شده جریمه در پی دارد.


وی از طراحی سامانه یکپارچه هوشمند برای اندازه‌گیری کیفیت در تمام لایه زیرساخت، دسترسی و توزیع خبر داد و گفت: در یک سال گذشته با کمک مشاور سامانه یکپارچه هوشمند طراحی و امروز در مرحله انتخاب پیمانکار است و می‌تواند به عنوان الگویی در سایر لایه‌ها اعمال کند و امکان ارایه اطلاعات را روزانه از طریق داشبورد مدیریتی در اختیار همه علاقه‌مندان بگذارد.


وی تصریح کرد: سامانه یکپارچه هوشمند بر اساس استاندارد ITU و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در تمام لایه‌ها تامین،توزیع و انتقال و به منظور بررسی کیفیت در کل شبکه در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.


عمیدیان ادامه داد:با اجرای طرح،سهم هر لایه از شبکه در میزان موافقتنامه سطح خدمت به تفکیک تامین‌کنندگان مشخص و مشکلات در گلوگاه‌هایی که در زنجیره تامین خواهد بود با نظارت بر این زنجیره مشخص و سهم هر یک قابل احصا می‌شود.


وی با تاکید بر نظارت آنلاین سازمان افزود: با روند فعلی در بحث نظارت بتوان کیفیت خدمات را در سراسر کشور برای استفاده‌کنندگان نهایی روز به روز افزایش داد.


وی خاطر نشان کرد: از زمان آغاز به کار این شبکه در زیرساخت به محض ارائه به اپراتورها آنها موظف هستند، مشابه آنچه می‌گیرند به کاربران با همان کیفیت را ارائه دهند.


عمیدیان در عین حال گفت: با توجه به این که اپراتورهای دیگر هم باید در سامانه خود توان نظارتی را به کاربر نهایی از نظر کیفیت و سرعت بدهند،اپراتورهایی که این قابلیت را ندارند باید در اسرع وقت در سامانه خود این موضوع را ارائه دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته