دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 15:41
روزنامه میدل ایست:

امارات از کودتاگران ترکیه حمایت مالی کرده است

یگ روزنامه نگار برجسته غربی با انتشار گزارشی در روزنامه گاردین مدعی شد امارات متحده عربی از کودتاگران ترکیه حمایت مالی کرده است.
کد خبر : 106246

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه ینی شفق ترکیه، یک روزنامه‌نگار برجسته می‌گوید، امارات متحده عربی از طریق از طریق تامین مالی کودتاچیان، در کودتای نافرجام 15 جولای (25 تیر) ترکیه نقش داشته است.


این روزنامه‌نگاردر مطلبی در روزنامه گاردین مدعی شد، امارات متحده عربی قبل از اجرای نقشه کودتا با کودتاچیان همکاری داشته و از طریق محمد دحلان، یکی از اعضای قدرتمند جنبش فتح و با فتح الله گولن در تماس بوده است.


دیوید هرتز، سردبیر نشریه میدل ایست آی در گزارش ویژه خود می‌نویسد: «ظاهرا دحلان کودتاگران در ترکیه را تامین مالی کرده و چند هفته قبل از کودتا از طریق یک تاجر فلسطینی در آمریکا با گولن تماس گرفته است. هویت این تاجر نزدیک به گولن از طریق سرویس اطلاعاتی ترکیه کشف شده است.»


به گفته هرتز، پس از شکست کودتا دحلان مجبور شده است از امارات خارج شود و گفته می‌شود وی اکنون در مصر حضور دارد. هرتز به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، امارات پس از شکست کودتا عملیاتی را اجرا کرد تا خود را از دحلان دور کند و سپس از اردوغان به عنوان رئیس‌جمهوری مشروع ترکیه حمایت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته