دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 13:17

پایگاه اینجرلیک ترکیه به محاصره درآمد

حدود هفت هزار پلیس مسلح با خودروهای زرهی پایگاه هوایی اینجرلیک را که نیروهای ناتو از آن استفاده می‌کنند، محاصره کردند.
کد خبر : 106163

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، راشا تودی گزارش کرد: «نیروهای امنیتی مسلح به مسلسل و خودروی زرهی توما که پلیس ضد شورش ترکیه از آن استفاده می‌کند، در اطراف پایگاه هوایی اینجرلیک حضور دارند.»


وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه در پیامی توئیتری از آدانا این تحولات را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت: «بازرسی امنیتی در دست انجام است. ما داریم بازرسی امنیتی کلی انجام می‌دهیم. هیچ مشکلی وجود ندارد.»


این در حالی است که پیشتر پایگاه خبری حریت گزارش کرده بود که پلیس آدانا نسبت به وقوع کودتای جدیدی هشدار داده است و نیروها به سرعت به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. ورودی پایگاه هوایی مذکور هم بسته شده است.


همچنین برخی از حامیان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه ظاهرا در نزدیکی ورودی پایگاه تجمع کرده‌اند. با وجود این، تجمع مذکور به نظر پر ازدحام و تنش‌آلود نبود.


به‌تازگی تظاهراتی در آدانا برای تعطیل شدن پایگاه هوایی اینجرلیک انجام شد. پنج‌شنبه گذشته راهپیمایی گسترده‌ای علیه این پایگاه ناتو برگزار شد و مردم شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر می‌دادند. معترضان معتقد بودند که آمریکا در کودتای ناکام 15 ژوئیه (25 تیر) کشورشان دست داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته