دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 12:56

ادعای رسانه آمریکایی: ایران در حال استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در شرق تهران است

یک پایگاه آمریکایی در خبری مدعی شد ایران پس از دریافت سامانه موشکی اس ۳۰۰ از روسیه، استقرار این سامانه را در حومه پایتخت آغاز کرده است.
کد خبر : 106143

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، پایگاه خبری و تحلیلی استراتفور آمریکا در گزارشی نوشته است: «ایران نخستین سیستم‌های دفاع هوایی اس 300 ساخت روسیه را در ماه می (خرداد) تحویل گرفت و آماده عملیاتی کردن آن‌ها برای استفاده است.»


استراتفور مدعی شده که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که ساخت و ساز گسترده‌ای در یک پایگاه دفاعی هوایی واقع در نزدیکی تهران در حال انجام است. طراحی این ساخت و ساز جدید در پایگاه مذکور با طراحی‌های قبلی موجود در پایگاه‌های دفاعی این کشور متفاوت است و همچنین مکان پایگاه نشان می‌دهد که شاید این یک ایستگاه و مرکز دائمی اس 300 نباشد بلکه یک تاسیسات آموزشی باشد.


این رسانه آمریکایی همچنین ادعا کرد: «این پایگاه که در نزدیکی بخش شرقی تهران در حومه افسریه است، به‌وسیله تاسیسات و مکان‌های نظامی احاطه شده است. از جمله آن‌ها، پادگان 65 بریگاد نیروهای ویژه هوابرد و مقر مرکزی واحد سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.»


این گزارش می‌افزاید: «اس 300 حریم هوایی تا 200 کیلومتر را حفاظت می‌کند. به دلایل بسیار، قرار دادن آن در نزدیکی تهران که امکان حفاظت از پایتخت کشور و همچنین تاسیسات مهم هسته‌ای را فراهم می‌کند، منطقی است.»


استراتفور مدعی شده است که تا پیش از این در این پایگاه، سامانه دفاعی اس 200 مستقر بوده و از آن سپاه پاسداران و ارتش ایران به عنوان تاسیسات آموزشی استفاده می‌کردند و پس از استقرار اس 300 همین روند ادامه خواهد یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته