دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 11:21
در گفت و گو با آنا؛

رئیس کمیته داوران: در هفته اول یک پنالتی برای نفت تهران گرفته نشد/تغییر داور قبل از بازی ربطی به سرمربی تیم‌ها ندارد

فریدون اصفهانیان گفت: از نحوه قضاوت همه داوران هفته اول رضایت داریم اما فقط در یک بازی داور وسط دچار اشتباه شد که آن هم بازی استقلال مقابل نفت تهران بود که آقای زرگر در یک صحنه یک پنالتی برای نفت تهران نگرفتند.
کد خبر : 106093

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و داورانی که در هفته نخست قضاوت کردند موفق شدند عملکرد خوبی از خودشان به نمایش بگذارند.


فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد عملکرد داوران در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر گفت: «داورانی که در هفته نخست قضاوت کردند عملکرد قابل قبولی را از خودشان به جا گذاشتند. ما از نحوه قضاوت همه داوران هفته اول رضایت داریم اما فقط در یک بازی داور وسط دچار اشتباه شد که آن هم بازی استقلال مقابل نفت تهران بود که آقای زرگر در یک صحنه یک پنالتی برای نفت تهران نگرفتند.»


وی در رابطه با برنامه‌های کمیته داوران برای بهبود اوضاع داوری فوتبال در لیگ شانزدهم بیان کرد: «کمیته داوران هر ساله قبل از شروع لیگ کلاس‌های آموزشی برای بالا رفتن سطح دانش داوری برگزار می‌کند و داورانی که قرار است در لیگ برتر قضاوت کنند موظف هستند در این کلاس‌ها شرکت کنند. امسال هم این کلاس‌ها قبل از شروع لیگ برگزار شد و داوران ما با قوانین روز فیفا در زمینه داوری آشنا شدند. امیدواریم این کلاس‌ها در پیشرفت کار داوران موثر باشد.»


اصفهانیان در خصوص اضافه شدن چند داور جوان به چرخه داوران لیگ برتر در فصل جدید فوتبال کشور اظهار داشت: «در این فصل هم چند داور جوان به جمع داوران لیگ برتر اضافه شدند. برنامه کمیته داوران بر این منوال است تا هر ساله داوران جدیدی را به فوتبال کشور معرفی کند و در این فصل هم طبق عادت هر ساله داوران جوانی تجربه قضاوت در لیگ برتر را کسب می‌کنند.»


رئیس کمیته داوران در مورد صحبت‌های سرمربی فولاد خوزستان مبنی بر اینکه این کمیته داور بازی فردا این تیم مقابل پرسپولیس را عوض کرد گفت: «یک سرمربی در یک بازی ترکیب تیمش را چند ساعت قبل از بازی مشخص می‌کند اما دقایقی قبل از شروع بازی چند تغییر در ترکیبش اعمال می‌کند از نظر فنی کسی نمی‌تواند بر کار آن سرمربی خرده بگیرد و به هیچ کس هم ربطی ندارد که چرا سرمربی ترکیب تیمش را عوض کرد. الان وضعیت تغییرات داوری ما هم بر همین منوال است. اولا اینکه آقای فغانی اصلا ایران نیستند و تا یک ماه دیگر در برزیل می‌مانند و در لیگ قضاوت نمی‌کنند، دوما اینکه اگر هم این خبر هم صحت داشت به سرمربی یک تیم ارتباطی ندارد که ما چیدمان را داوری خودمان را تغییر می‌دهیم. ما قطعا گزارش این تخلف را در اختیار کمیته انضباطی و کمیته اخلاق خواهیم داد تا این مراجع این مسائل را بررسی کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته