دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 09:53

بهار 94، بهار بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه در سال گذشته خیز خروج بازار مسکن از رکود برداشته شد، گفت: در بهار امسال، بهار بازار مسکن را تجربه خواهیم کرد.
کد خبر : 10609

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه در اریبهشت سال‌های 92 و 93 بیشترین حجم معاملات را داشته‌ایم، افزود: در بهار سال جاری شاهد افزایش حجم معاملات مسکن خواهیم بود و این تجربه را در سال‌های گذشته نیز شاهد بوده‌ایم.


وی با تاکید بر اینکه یک هزار و 200 شغل و 300 صنعت به بازار مسکن بستگی دارد، تصریح کرد: البته خروج بازار مسکن از رکود در سال گذشته اگر چه آغاز شد، ایده‌آل نبود و باید با سرعت بیشتری پیش می‌رفت.


عقبایی با بیان اینکه در 6 ماهه دوم سال گذشته در قراردادهای خرید و فروش مسکن سیر صعودی را تجربه کردیم، ادامه داد: در دی‌ماه سال گذشته 100 هزار و در بهمن ماه 103 هزار قرارداد خرید و فروش مسکن در کشور داشته‌ایم. همچنین در تهران نیز شاهد 12 هزار قرارداد خرید و فروش در آبان‌ماه، 14 هزار قرارداد در آذرماه، 16 هزار قرارداد در دی‌ماه و 17 هزار قرارداد در بهمن‌ماه بودیم.


مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور درباره قیمت در بازار مسکن نیز اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن برای سال جاری را پیش‌بینی نمی‌کنم، اما اگر افزایش نیز وجود داشته باشد یقینا کم‌تر از میزان تورم خواهد بود.


وی تاکید کرد: بازار مسکن ظرفیت سونامی و جهش نامتعارف افزایش قیمت را ندارد و کسانی که به دنبال افزایش قیمت مسکن هستند، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ ساخته شده بر روی دستشان مانده است.


عقبایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز قیمت مسکن در اغلب مناطق منطقی شده‌است، هرچند که هنوز هم برخی دیگر از مناطق تهران ظرفیت کاهش قیمت و پیش‌روی آن به سوی قیمت‌های واقعی را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته