دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 10:39
در گفت و گو با آنا؛,

مه‌لقا جام‌بزرگ: با سختی‌های بسیار زیادی تمرین کردیم اما شانس مدال داریم/« لازلو» راه قهرمانی را به ما نشان داده است

ملی پوش تیراندازی ایران گفت: تیم ملی تیراندازی در المپیک 5 نماینده دارد که همه آنها شانس کسب مدال دارند و امیدوارم اولین مدال تاریخ در رشته تیراندازی را کسب کنیم.
کد خبر : 106070

مه‌لقا جام بزرگ ملی پوش تیرانداز المپیکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایط تیم ملی تیراندازی قبل از اعزام به ریو گفت: «خوشبختانه شرایط خوبی داریم و در این ماه‌های اخیر تمرینات خوبی داشتیم. ما در دو تورنمنت فرانسه و آلمان در حد رکورد جهانی توانستیم تیر بزنیم و همین موضوع ما را برای ثبت یک رکورد خوب در المپیک امیدوار کرده است.»


وی افزود: «‌تیم تیراندازی با کسب 5 سهمیه المپیک نشان داد که توانایی بسیار بالایی دارد و اگر شرایط در روز مسابقه مهیا باشد به طور حتم مدال‌آور هم خواهیم بود. در تیراندازی آرامش حرف اول را می زد و اگر تیراندازان بتوانند آرامش و تمرکز خود را حفظ کنند نتیجه خوبی خواهند گرفت.»


بانوی المپیکی کشورمان همچنین به مشکلات تیم اشاره کرد و گفت: «‌متاسفانه شرایط فدراسیون برای ما امسال خوب نبود. ما پیوسته با مشکل کمبود فشنگ و مهمات روبه رو بودیم و حتی اردوهایی هم که برای ما در نظر گرفته بودند تا روز آخر مشخص نبود که اعزام می شویم یا خیر. اما با همه این سختی‌ها تمرین کردیم و روزهایی بود که حتی فشنگ نداشتیم و با سلاح خشک تمرین می‌کردیم. تمام تیراندازانی که برای المپیک خودشان را آماده می کردند روزانه تعداد بالایی فشنگ استفاده می کردند و سلاح های مجهزی در اختیار داشتند اما ما حتی سن سلاح مان از خودمان بیشتر بود و تجهیزات به روزی در اختیار نداشتیم. اما با همه این شرایط سخت تمرین کردیم به طوری که حریفان وقتی رکوردهای ما را می بینند باور نمی کنند با چه مشکلاتی روبه رو بودیم.»


جام بزرگ به وضعیت دیگر تیراندازان اشاره کرد و گفت: «‌خوشبختانه تیراندازان دیگر هم وضعیت خوبی دارند. در حال حاضر الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ بادی فوق‌العاده هستند و می‌توانند در روز اول المپیک مدال آور باشند و نتیجه قابل قبولی کسب کنند. خدا را شکر من هم در تفنگ سه وضعیت شرایط خوبی دارم و به خصوص در اردوی هانوفر آلمان تمرینات خوبی داشتم.»


وی همچنین به اردوی فرانسه و کسب مدال نقره این رقابت ها اشاره کرد و گفت: «‌در مسابقات فرانسه در تفنگ سه وضعیت با رکورد ۴۵۸.۶ به عنوان نایب قهرمانی رسیدم و به مدال نقره این رقابت‌ها دست پیدا کردم. همه افرادی که کنار ما بودند المپیکی ها و قهرمانان جهان بودند و تمرین کردن کنار آنها ما را به این خودباوری رساند که می توانیم حتی از آنها بهتر کار کنیم.»


بانوی المپیکی کشورمان در پایان اظهار کرد: «‌باتوجه به اینکه تیم تیراندازان در روز اول مسابقات المپیک به میدان می رود استرس ما بیشتر از ورزشکاران دیگر است. به هر حال المپیک میدان سخت مبارزه است و ما در این مسابقه باید با کسانی رقابت کنیم که از بهترین‌های جهان هستند اما من شرایط کلی تیم را رضایت بخش می بینم و به طور حتم با نتیجه قابل قبول مزد زحماتمان را خواهیم گرفت. ضمن اینکه ما مربی قدرتمندی چون «لازلو» را کنارمان داریم او در این مدت هر چه که برای قهرمانی نیاز بود به ما یاد داده و حالا وقت آن رسیده است که ما در المپیک خوب نتیجه بگیرم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته