دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 10:01
تشریح عملکرد و چشم‌انداز واحد تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با آنا

علیزاده: چهار طرح دانش‌بنیان در واحد تربت‌حیدریه پیگیری می‌شود/ راه‌اندازی مرکز رشد علوم انسانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه گفت: رشته‌های دکتری تخصصی آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی و فقه و حقوق اسلامی از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در این واحد دایر شده است.
کد خبر : 10606

دکتر محمدعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این خصوص اضافه کرد: از ابتدای مهر سال گذشته علاوه بر رشته‌های دکتری تخصصی، کار‌شناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی، برنامه‌ریزی درسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیریت دولتی (گرایش مدیریت مالی دولتی) و مدیریت آموزشی نیز صادر شده است.


وی اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۲ رشته راه اندازی شده دوره‌های دکتری تخصصی، کار‌شناسی ارشد و کار‌شناسی سال‌های ۱۳۹۲و ۱۳۹۳، مصوبه ۱۵ رشته از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر شد.


وی گفت: اکنون نزدیک به ۴۵۰ دانشجو در دوره‌های دکترا و کار‌شناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با قرار گرفتن رشته‌های ملحق شده در دفترچه‌ها این آمار در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت.


علیزاده گفت: در راستای گسترش تحصیلات تکمیلی و کیفیت بخشی به آموزش عالی و ارتقای هرم هیئت علمی تاکنون چهار تن از درجه مربی به استادیاری و یک تن در رشته زبان انگلیسی برای نخستین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به درجه دانشیاری ارتقا یافت.








علیزاده طرح‌های دانش بنیان این واحد را شامل «جلیقه کاهش تب، بالش ضدآسم، دستگاه تشخیص خلوص آهن از سنگ آهن و نوعی تولید نوشابه فراسودمند از عصاره برگ به» برشمرد و گفت: پیگیری چهار طرح در حوزه دانش بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته که پس از تایید نهایی وارد بازار تولید و عرضه می‌شوند

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ تعداد یازده عضو هیئت علمی مورد نیاز رشته‌های عمران (سازه)، عمران (آب)، معماری، هیدرولیک، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، حسابداری، تربیت بدنی و مترجمی زبان انگلیسی، در سامانه جذب هیئت علمی موارد نیاز ثبت شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه با اشاره به اینکه درجه این واحد از ۴۱۰ به ۷۷/۱۰۴۵ افزایش یافته اظهار کرد: این دانشگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و در نظر گرفتن مرکز آموزشی خواف و ساختمان‌های آموزشی مه ولات، کدکن و رباط سنگ از ظرفیت خوبی برخوردار است که می‌تواند خود را به عنوان یکی از قطب های علمی و پژوهشی در استان خراسان رضوی معرفی کند.


علیزاده افزود: فرصت سازی برای اساتید در بحث پژوهش، اضافه شدن رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی دو موضوعی است که در اولویت کاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه قرار گرفته است.


او افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه توسعه تحصیلات تکمیلی، گسترش رشته‌ها در سطح کار‌شناسی ارشد و دکترا و توسعه شرکت های دانش بنیان است.


وی گفت: تجهیز سایت‌های تحصیلات تکمیلی و روزآمد کردن شبکه‌های دیجیتالی و اینترنت از برنامه‌های پیش بینی شده در کیفیت بخشی تحصیلات تکمیلی و پژوهشی است.


علیزاده در تشریح طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری اقتصادی دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه گفت: پیگیری چهار طرح در حوزه دانش بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته که پس از تایید نهایی وارد بازار تولید و عرضه می‌شوند.



وی این طرح‌ها را شامل «جلیقه کاهش تب، بالش ضدآسم، دستگاه تشخیص خلوص آهن از سنگ آهن و نوعی تولید نوشابه فراسودمند از عصاره برگ به» اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برشمرد.


علیزاده در ادامه تشریح طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری اقتصادی بیان کرد: علاوه بر راه اندازی مرکز تحقیقاتی «گل و گیاه» و مشارکت در تاسیس شرکت «کهن یاران ابزار نوین» (کیان)، راه‌اندازی مرکز رشد علوم انسانی از برنامه‌های دیگر طرح‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه در سال ۱۳۹۴ است.








با موافقت اولیه مراکز دانشگاهی و پژوهشی خارج از کشور، دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه درصدد ورود به فعالیت‌های بین المللی از طریق عقد تفاهم نامهٔ همکاری مشترک پژوهشی و آموزشی است

وی با اشاره به فعالیت های باشگاه پژوهشگران جوان در تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب ۱۰۰ مقاله علمی توسط اعضا این باشگاه در پایگاه استنادی ISI، ISC و مجلات معتبر بین المللی و ملی به چاپ رسیده است.


این مسئول اظهار کرد: با موافقت اولیه مراکز دانشگاهی و پژوهشی خارج از کشور، دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه درصدد ورود به فعالیت‌های بین المللی از طریق عقد تفاهم نامهٔ همکاری مشترک پژوهشی و آموزشی است.


وی افزود: تفاهم نامهٔ همکاری با موسسه پژوهشی تحقیقاتی رایمندپژوه برای برگزاری همایش‌ها و دوره‌های مشترک پژوهشی و علمی در محل دانشگاه و تامین منابع غیرشهریه‌ای در سال ۱۳۹۴ منعقد می‌شود.


رئیس واحد تربت حیدریه گفت: با ارتباط با مراکز صنعتی و اقتصادی و سازمان‌های مرتبط دولتی مشکلات حوزهٔ صنعت، اقتصاد و جامعه از طریق طرح‌های برون دانشگاهی توسط اعضای هیات علمی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان رفع می‌شود.


علیزاده با تشریح طرح‌های اقتصادی و درآمدزایی اظهار کرد: همسو با سیاست های دولت تدبیر و امید و دانشگاه آزاد اسلامی با انعقاد تفاهم نامهٔ همکاری پژوهشی و آموزشی و رفاهی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان ظرفیت خالی خوابگاه دانشجویی فاطمه الزهرا (س)، مجتمع ورزشی امام علی (ع) و آزمایشگاه‌های تخصصی واحد به دانشگاه‌ها واگذار شد و علاوه بر حل مشکل شهرستان در تامین منابع مالی غیرشهریه‌ای مورداستفاده قرار گرفت.


وی چابک سازی سیستم و به روز کردن سیستم‌های اتوماسیون اداری و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشترک با ادارت را در جهت کار آمدی نیرو‌ها و تامین منابع مالی از دیگر برنامه‌های اداری و مالی برشمرد.








به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه، طرح‌های ماندگار ششمین نماز جمعه باشکوه شهرستان و دهمین یادوارهٔ شهدای گمنام دانشگاه در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۴ با حضور آحادمردم و مسئولین عالی رتبه دانشگاه آزاداسلامی به میزبانی دانشگاه برگزار می‌شود

این مسئول بیان کرد: شرکت تعاونی اعتبار کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه موفق به اخذ مجوز پنج‌ساله ادامه فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.


علیزاده با تبیین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اظهار کرد: به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه، طرح‌های ماندگار ششمین نماز جمعه باشکوه شهرستان و دهمین یادوارهٔ شهدای گمنام دانشگاه در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۴ با حضور آحاد مردم و مسئولین عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه برگزار می‌شود.


وی گفت: طرح ماندگار مجتمع فرهنگی شامل مزارشهدای گمنام، مسجدحضرت محمدامین (ص) و کتابخانه مرکزی با بهسازی محیط مزار شهدای گمنام با پشتیبانی فنی و تجهیزاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای انقلابی و اتمام پروژهٔ سردر ورودی، طاق‌ها و توسعه فضای سبز و بوستان شهدا توسط دانشگاه به بهره برداری می‌رسد.


رئیس واحد تربت حیدریه به بهانهٔ صدور پروانهٔ فعالیت انجمن اسلامی و مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه پشتیبانی همه جانبهٔ از تشکل‌های دانشجویی بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و مجمع اسلامی دانشجویان در چارچوب اساس نامه‌های صادره است.


علیزاده گفت: پارک دانشجویی برای ایجاد محیط بانشاط دانشجویی همراه با نصب المان سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه با تجهیزات فنی و مکانیکی مراکز صنعتی، نهاد‌ها و ادارات شهرستان اجرا و ساخته می‌شود.


وی ساخت مهمانسرا و مرکز رفاهی ویژهٔ اعضای هیات علمی و دانشجویان متاهل با امکانات رفاهی ویژه را از دیگر برنامه‌های عمرانی سال ۹۴ برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته