دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 10:56

تلاش اوباما برای متقاعد کردن قانونگذاران کنگره آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماس‌های تلفنی با قانونگذاران کلیدی کنگره تاکید کرده توافق هسته‌ای با ایران برای آمریکا توافق خوبی است.
کد خبر : 10598

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از گاردین، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا قانونگذاران کنگره را متقاعد کند توافق هسته‌ای با ایران توافق خوبی است.


نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار نقش‌آفرینی درباره چهارچوب اعلامی توافق هستند. گاردین می‌نویسد باراک اوباما طی 24 ساعت اخیر برای متقاعد کردن چند قانون‌گذار مطرح کنگره با آنها درباره نتیجه مذاکرات هسته‌ای با ایران در لوزان سوئیس تماس گرفته است.


طرح چندین لایحه به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا معرفی شده‌است که توافق هسته‌ای را تهدید می‌کند، یکی از مهم‌ترین آنها که از حمایت هر دو حزب برخوردار است لایحه‌ای است که خواستار ممانعت در رفع تحریم‌ها طی 60 روز می‌شود تا کنگره در بازه‌ای زمانی برای بررسی آن داشته باشد.


سناتور «باب کراکر»‌، رئیس کیمته روابط خارجی گفته است این طرح را در 14 آوریل (25 فرودین) در کمیته به رای می‌گذارد،‌ بدین ترتیب دولت آمریکا دو هفته فرصت دارد تا دموکرات‌ها را برای مخالفت با این طرح متقاعد کند.


کاخ سفید اعلام کرده که اوباما طرح کراکر را وتو خواهد کرد. با این حال در صورتی که این طرح با دو‌سوم آرا تصویب شود وتوی رئیس‌جمهوری را بی‌اثر می‌کند و می‌تواند تهدیدی جدی برای توافق نهایی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب