دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 09:37
رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد:

حضور چشمگیر واحد علوم و تحقیقات در ارائه رساله‌ها و طرح‌های‌ پژوهشی در حوزه تغییرات آب و هوایی

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات گفت: این واحد دانشگاهی با توجه به فعالیت وسیعی از دانشجویان کار‌شناسی ارشد و دکتری، با تعریف رساله‌ها و تعیین موضوعات طرح‌های پژوهشی مرتبط با بحث تغییرات آب و هوایی، موجب ارتباط بیش از پیش با صنعت و تاثیرگذاری در روند سیاست گذاری‌های کشور در این حوزه می‌شود.
کد خبر : 10594

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجید عباسپور در حاشیه نشست TNAدر واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه TNA به معنای ارزیابی نیازهای تکنولوژی است، گفت: بخش CTCN سازمان ملل متحد به دنبال آن است تا با توجه به تغییرات آب و هوا در کره زمین، اقداماتی که کشورهای مختلف دنیا می‌توانند در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار، انجام دهند را مشخص کند.


رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصان محیط زیست ادامه داد: کشورهای جهان موظف شده‌اند تا گزارش ملی خود در زمینه ارزیابی نیازهای تکنولوژی Technology needs assessment را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی به CTCN ارائه کنند.


عباسپور با توجه به دو گزارش سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰، زمان بعدی ارائه این گزارش را اواخر مه آوریل ۲۰۱۵ میلادی دانست و اظهار کرد: انجمن متخصصان محیط زیست ایران با همکاری مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری درصدد تهیه این گزارش است.


رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات با توجه به برگزاری نشست TNA در این واحد، گفت: اکنون این گزارش با همکاری وزارتخانه‌های صنایع، مسکن، راه و شهرسازی، نفت، کشاورزی و بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در حال تدوین است.


رئیس هیت مدیره انجمن متخصصان محیط زیست خاطرنشان کرد: وجود شاخه‌های گوناگونی چون اقتصاد محیط زیست، حقوق محیط زیست، HSE و غیره، نشان دهنده چندوجهی بودن این مسئله است که می‌تواند همکاری موثر متخصصان حوزه‌های مختلف محیط زیست را ترغیب کند.


عباسپور بر حرکت فعالیت‌های پژوهشی واحد علوم و تحقیقات در مسیر رفع نیازهای کشور تاکید کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات از طریق تعامل با صنعت، تعریف پروژه و دریافت اعتبار در حوزه پژوهش دانش بنیان و همکاری با انجمن‌های عملی، قادر خواهد بود بخشی از هزینه‌های دانشگاه را از این روش تامین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته