دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 09:30

گفت‌و‌گوی تلفنی باراک اوباما و جان کری با سران کشورهای عربی

باراک اوباما و جان کری آخرین تحولات رایزنی‌های هسته‌ای با ایران را به اطلاع کشورهای عرب رساندند.
کد خبر : 10591

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزیر امور خارجه آمریکا با برگزاری یک کنفرانس تلفنی وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در جریان آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 قرار داده است.


«ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه این خبر را اعلام کرد. دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس هم در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کویت آن را منتشر کرده است، اعلام کرد جان کری به وزیران امور خارجه این کشورها اطمینان خاطر داده واشنگتن به امنیت و ثبات آنها متعهد است.


در این بیانیه خاطرنشان شده است که دولت آمریکا مایل به افزایش مشورت و همکاری با کشورهای عضو این شوراست.


علاوه بر این، کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به صورت تلفنی با سران کشورهای کویت، قطر، بحرین و امارات درباره تفاهم حاصل‌شده در لوزان گفت‌وگو کرد.


بر اساس بیانیه کاخ سفید، اوباما در این تماس‌های تلفنی تأکید کرده تا زمان توافق بر سر همه چیز، توافقی با ایران حاصل نشده است.


او همچنین با متهم کردن ایران به «اقدامات برهم‌زننده ثبات» در منطقه بر تعهد آمریکا برای همکاری با متحدان این کشور و مقابله با این دسته از اقدامات تأکید کرد.


در بیانیه کاخ سفید آمده است: «اوباما بر تعهد پایدار آمریکا برای همکاری با شریکان این کشور برای پرداختن به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه تأکید کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته