دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 09:19
عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با آنا:

ساختمان تجارت جهانی فردوسی، تعطیل یا تخریب نمی‌شود!

عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که در ایمنی ساختمان تجارت جهانی میدان فردوسی وجود دارد، گفت: اعضای شورا به دنبال تعطیلی این ساختمان نیستند بلکه خواسته ما ایمن‌سازی این ساختمان است.
کد خبر : 10590

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با انتقاد از عملکرد مالک ساختمان تجارت جهانی واقع در میدان فردوسی در رابطه با ایمنی این سازه، افزود: از همان روز اول از مالک و پیمانکار این ساختمان خواسته‌ایم نقشه‌های سازه خود را برای عیب‌یابی به نظام فنی مهندسی ارائه دهند و با رفع این عیوب بهره‌برداری صورت گیرد.


وی ادامه داد: خواسته ما منطقی و مشخص بوده است اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مالک هیچ همکاری با شورای شهر تهران نداشته است.


به گفته این بهشت‌نشین، موضوع دیگری که درباره ساختمان تجارت جهانی دارد به تخلفات ماده 100 مربوط می‌شود و پرونده آن در اواخر سال 93 تازه به گردش افتاده و دوباره به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است.


وی اضافه کرد: صورت جلسه‌ای نیز در این باره تنظیم شده است که هم شورای شهر و هم نظام مهندسی و مدیریت بحران و در کل نهادهای ذی‌نفع آن را امضا کرده و ملزم شوند که ایمنی سازه‌ها را تحت نظارت سازمان فنی مهندسی قرار دهند و به تاییدیه مدیریت بحران برسانند، در غیر این‌صورت ساختمان از نظر ما قابلیت بهره‌برداری ندارد.


عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران بر این باور است که هرچند این موضوع به شورا و شهردار قبل مربوط می‌شود اما در کل مدیریت شهری در برخورد با آن از مواردی مانند ساختمان علاءالدین چند قدم جلوتر است؛ چراکه نه حقوق مالکانه‌ای به وجود آمده و نه بهره‌برداری صورت گرفته است و ای کاش با چنین مواردی در همین مرحله برخورد شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب