دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1395 - 14:16
معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی مطرح کرد:

انجام بازرسی‎های دوره‌ای و نظارت الکترونیکی بر قرارهای صادره

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: در دادستانی کل کشور به دنبال تبدیل نواقص احتمالی به محاسن هستیم و این هدف را با انجام بازرسی‎های دوره‎ای به دادسراهای سراسر استان‌ها و همچنین نظارت الکترونیکی قرارهای صادره محقق می‎کنیم.
کد خبر : 105838

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادستانی کل کشور، محمد فیروزی، معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی در جلسه شورای مدیران قضایی دادگستری کل استان اصفهان گفت: حکما و بزرگان دین و تمام حوزه‌ها بر احیای حق مظلوم و اجرای عدالت و برقراری نظم و امنیت عمومی اتفاق نظر داشته و دادستان‌ها در خط مقدم این مسئولیت خطیر قرار دارند.


وی با اشاره به اینکه برقراری نظم، آسایش و امنیت حول محور عدالت حاصل می‌شود، بیان کرد: دادستان‌ها و قضات دادسراها با حفظ وحدت، قاطعانه با هنجارشکنان، متخلفان و قانون شکنان در چارچوب قانون برخورد کرده و زمینه ساز اجرای عدالت خواهند بود.


فیروزی افزود: در این راه با نیت خالص باید گام برداشت و همواره در اجرای وظایف خود را خادم مردم بدانیم.


معاون دادستان کل کشور در امور بازرسی و نظارت، هدف از اینگونه بازرسی‌ها را ارتقای سطح کمی و کیفی عملکرد دادسراها برشمرد و تصریح کرد: در دادستانی کل کشور به دنبال تبدیل نواقص احتمالی به محاسن هستیم و این هدف را با انجام بازرسی‌های دوره‌ای به دادسراهای سراسر استانها و همچنین نظارت الکترونیکی قرارهای صادره محقق می‌کنیم.


این مقام عالی قوه قضاییه تلاش در جهت اتخاذ تصمیم و تدبیر در کاهش جمعیت کیفری زندان و ساماندهی اجرای احکام و نظارت بر حسن احیای حقوق عامه را از دیگر وظایف و برنامه‌های این دادستانی یاد کرد و نتایج حاصله از بازرسی هیات بازرسان را از دادسراهای استان اصفهان در مجموع خوب و مثبت ارزیابی کرد و به بیان نقاط ضعف و قوت پرداخت.


فیروزی همچنین در پایان تصریح کرد: تصمیمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد و دستور دادستان به ضابطان باید مقید به زمان، مکان و موضوع مشخص باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان کل کشور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته