دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1395 - 12:44

مانوئل والس: حمایت خارجی از مساجد را ممنوع می‌کنیم

یک شورای منطقه‌ای در فرانسه خواستار تعطیلی «مساجد افراطی» شد.
کد خبر : 105817

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که با تغییر رویکرد ضد تروریستی، دولت این کشور قصد دارد کمک‌های مالی خارجی از مساجد فرانسه را ممنوع کند.


وی در گفت‌وگو با روزنامه لو موند جزئیات بیشتری از این خبر ارائه نکرد اما گفت ممنوعیت برای مدت نامحدودی خواهد بود و بررسی‌های جامع‌تری برای ایجاد رابطه جدید با اسلام فرانسوی نیاز است.


به‌دنبال افزایش حملات تروریستی در فرانسه، شورای منطقه‌ای جزیره کورس خواستار بسته شدن مساجدی که عقاید افراطی را ترویج می‌کنند، شد.


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «قانونگذاران کورس از احزاب ملی‌، چپ و راست‌گرا به اتفاق لایحه‌ای را تصویب کردند و در آن تعطیلی فوری مکان‌های مذهبی و عبادی که به‌عنوان مراکز افراطی‌سازی یا سخنرانی‌های نفرت‌آمیز برای ایجاد جو خشونت استفاده می‌شوند را خواستار شدند.»


این اقدام شورای کورس بعد از آن انجام شد که گروه افراطی جبهه آزادی‌بخش ملی کورس روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرده بود آماده است تا با هر حمله از سوی افراطیون تکفیری بدون تردید برخورد کند.


این شورا همچنین به مسلمانان جزیره کورس هشدار داد تا اسلام افراطی را تقبیح و مقام‌های دولتی را از جوانان منحرف شده آگاه کنند، زیرا پاریس هم‌اکنون می‌داند که سلفی‌های کورس چه کسانی هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته