دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1395 - 03:11

جنبش های انقلابی یمن دولت تشکیل دادند

جنبش انصار الله و حزب کنگره مردمی یمن، در صنعا توافقنامه‌ای را با موضوع تشکیل شورای عالی سیاسی برای اداره امور کشور بر اساس قانون اساسی امضاء کردند.
کد خبر : 105766

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، متن «توافق ملی سیاسی یمن» که شبکه سبأ آن را منتشر کرده، بدین شرح است:


عربستان سعودیِ به همراه متحدانش هر روز به کشتار مردم یمن و تخریب مراکز دولتی و املاک خصوصی می‌پردازد و جامعه جهانی به‌ویژه سازمان ملل متحد در این بحبوحه فقط تماشاچی است و واکنشی به قتل عام مردان، زنان و کودکان یمنی که جنایت جنگی محسوب می شود، نشان نمی دهد.


این در حالی است که متجاوزان از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده و بمب‌های خوشه‌ای که در سطح جهان ممنوع است، استفاده می‌کنند و همچنان یمن را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده‌اند تا با گرسنه نگه داشتن مردم، آن‌ها را در برابر خواسته‌های ظالمانه، متکبرانه و غیراسلامی خود به زانو درآوردند.


دشمنان یمن هیچ بهره‌ای از تعالیم اسلامی نبرده‌اند و فقط دم از دیانت می‌زنند و برای انسانیت، اصول جنگ و صلح و معاهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی مربوطه هیچ ارزشی قائل نیستند. آنان با دلارهای نفتی خود بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی را خریده و این سازمان‌ها را به سیطره خود درآورده‌اند و در تصمیمات نهادهای سازمان ملل متحد مداخله و قطعنامه های شورای امنیت را به نفع خود تصویب می‌کنند.


دشمنان یمن همچنین آشکارا و پنهان در مذاکراتِ تحت نظارت سازمان ملل متحد در ژنو و کویت مداخله می‌کنند، این در حالی است که ملت بزرگ یمن با کمک ارتش و کمیته‌های مردمی و قبایل آزادی‌خواه، با قدرت و شجاعت وصف ناپذیر همچنان در برابر متجاوزان و مزدوران ایستاده است و با عنایت های خداوند متعال شکست‌های سنگین و خفت‌باری را به آن‌ها وارد کرده است.


با توجه به آنچه گذشت، حزب کنگره مردمی و حوثی‌ها (جنبش انصار الله) برای حفظ منافع ملی، بهبود اوضاع سیاسی، نظامی، امنیتی، مدیریتی، اجتماعی، اقتصادی و غیره کشور، حفاظت از وحدت و امنیت ملی و تمامیت ارضی، دفاع از ملت و کشور و توسعه همکاری‌ها و افزایش هماهنگی‌های دو جانبه توافقنامه‌ای را به شرح ذیل امضاء کردند:


1 ) تشکیل شورای عالی سیاسی با عضویت 10 نفر که این افراد به‌طور مساوی از میان اعضای حزب کنگره مردمی و متحدانش و حوثی‌ها (جنبش انصار الله) و متحدانش انتخاب می‌شوند تا این شورای واحد به مبارزه با متجاوزان و اداره امور سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی و غیره یمن براساس قانون اساسی بپردازد. شورای عالی سیاسی از حق اتخاذ هر تصمیمی و صادر کردن هر دستوری برای ادره امور یمن و مبارزه با تجاوز برخوردار خواهد بود.


2 ) ریاست شورای عالی سیاسی به صورت دوره‌ای میان حزب کنگره مردمی و متحدانش و حوثی‌ها (جنبش انصار الله) و متحدانش تقسیم خواهد شد و این روند در تصدی منصب نایب رئیس شورا نیز اجراء خواهد شد.


3 ) شورای عالی سیاسی دارای یک دفتر هماهنگی (دبیرخانه) خواهد بود که شورا وظایف آن را در بیانیه‌ای جداگانه مشخص خواهد کرد.


4 ) شورای عالی سیاسی طبق قانون اساسی با صدور اساسنامه‌ای، وظایف خود را درباره قضایای مبارزه با تجاوز، اداره امور کشور و تعیین سیاست‌های کلی آن تعیین خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته