معماری کلان برنامهریزی درسی در دانشگاه آزاد اسلامی/ نتایج نهایی ممیزی رشتههای دانشگاه آزاد اسلامی به زودی اعلام میشود
دکتر فرهاد حسینزاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتو گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره بازبینی رشتههای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «بازبینی رشتهها از اول خرداد آغاز شده و واحدها اطلاعات خود را در سامانه جدیدی که طراحی شد، وارد کردند. ممیزی اول طبق دادهها انجام شد.»
او با اشاره به اینکه برخی از اطلاعات وارد شده ناقص بود، افزود: «واحدها برای رفع نقص اطلاعات خود فرصت کوتاهی داشتند و به زودی همه دادههایی که دچار نقص بوده اصلاح میشود تا نتیجه نهایی ممیزی اعلام شود.»
حسینزاده لطفی با اشاره به سیاستهای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای حفظ کیفیت، گفت: «ظرفیت رشتهمحلهایی که فاقد استانداردهای مورد نظر و توافق شده دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم باشند، به صفر خواهند رسید.»
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره رشتههایی که متقاضی ندارند، گفت: «این رشتهها خود به خود حذف میشوند، سال گذشته 11هزار رشتهمحل دانشگاه آزاد اسلامی که 95 درصد از آنها کاردانی و کارشناسی بودند، به خاطر عدم استقبال داوطلبان، پذیرش دانشجو نداشتند.»
او ادامه داد: «ممیزی رشتههای دانشگاه آزاد اسلامی مخصوص رشتهمحلهایی است که داوطلب زیادی دارد و از اهمیت بیشتر برخوردار است که باید استاندارد سازی شود.»
حسینزاده لطفی افزود: «واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش هستند که با فراهم کردن امکانات و استانداردسازی، مجوز رشتههای جدید، مخصوصا رشتههای چندنظمی بگیرند.»
معماری کلان برنامهریزی درسی در دانشگاه آزاد اسلامی
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ایجاد رشتههای کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «ایدههایی دربار این موضوع از گذشته مطرح شده که افرادی تربیت شوند که بعد از فارغالتحصیلی به اصطلاح آچار به دست باشند و بتوانند مشکلات و نیاز جامعه را رفع کنند.»
او با اشاره به اینکه رشتههای کاربردی بیشتر در مقطع کاردانی ایجاد شده است، گفت: «برای گسترش اینگونه رشتهها، نیاز به معماری کلان در حوزه برنامهریزی درسی در آموزش عالی ایران داریم تا همه کسانی که درحال تحصیل هستند، از مزایای رشتههای کاربردی برخوردار باشند.»
حسینزاده لطفی در پایان افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل یک تیم متخصص در حال معماری کلان برنامهریزی درسی است که با توجه به نیاز جامعه، منطقه جغرافیای و تقاضای سازمانهای دیگر سرفصلهای درسی را متناسب با آنها اصلاح کند تا بتواند هم متقاضی بیشتر و هم کارایی بهتری داشته باشد.»
انتهای پیام/