دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1395 - 13:44

نارضایتی تیم‌های حاضر در ریو از وضعیت بهداشتی دهکده المپیک ریو

مسئولان کاروان بلاروس نارضایتی خود را از وضعیت بهداشتی ساختمان‌های دهکده المپیک اعلام کردند.
کد خبر : 105599

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم المپیک بلاروس به‌عنوان آخرین نماینده، اعتراضش را نسبت به وضعیت بهداشتی نامساعد ساختمان‌های دهکده المپیک ریو ثبت کرد.


مسئولان کاروان بلاروس اعلام کردند موارد زیادی باقی‌مانده است که کمیته سازمان‌دهی المپیک ریو باید به آنها رسیدگی کند تا شرایط زندگی در ساختمان‌هایی که پذیرای ورزشکاران المپیکی است، حداقل امکانات بهداشتی موردنیاز برای یک زندگی سالم را داشته باشد.


آنها همچنین از وضعیت سیستم آب گرم این مجموعه که با مشکل مواجه بوده است و فقط گاهی مواقع آب سرد در لوله‌ها جریان دارد و همچنین وجود نقص و خرابی در سیستم فاضلاب این ساختمان‌ها شکایت کرده‌اند.


این شکایات در تائید شکایت‌های تیم استرالیا است. آنها در ابتدا از اقامت در دهکده بازی‌ها امتناع کردند. با استناد به این موارد که توالت مسدود شده است، لوله‌ها نشتی دارند و سیم‌کشی بدون حفاظ و در معرض دید است.


«کیتی چیلر» سرپرست هیات نمایندگان استرالیا در این باره گفت:«این پنجمین بار است که در مسابقات المپیک شرکت می‌کنم و تاکنون هیچ دهکده المپیکی را با این شرایط مشاهده نکرده‌ام،یا حداقل در این فاصله زمانی تا شروع مسابقات این وضعیت را نداشته‌اند. البته تیم به این دلیل که پیشرفت شگفت‌انگیز در همکاری‌ها و مساعدت‌های گروه برگزاری را مشاهده کرده است، پذیرفته است که تا به طور موقت به این ساختمان نقل‌مکان کند. اگرچه هنوز تعدادی از ساختمان‌ها نیاز به تائید نهایی دارند.»


در پی امتناع تیم استرالیا از اقامت در ساختمان‌های دهکده المپیک، «ادوراد پائیس» ناکامی خود را پذیرفت و از روی شوخی به آنان گفت:«ما می‌خواهیم آن‌ها احساس کنند که در خانه خودشان هستند، من مایل هستم تا یک کانگورو در مقابل ساختمان آن‌ها قرار دهم که بالا و پایین بپرد.»


در جواب این سخنان، «مایک تانکرد» سخنگوی کمیته المپیک استرالیا به روزنامه‌های برزیلی گفت: «ما به کانگورو احتیاجی نداریم، ما به لوله‌کش‌هایی نیاز داریم که تعداد چاه‌های فاضلاب موجود در آپارتمان را بشمارد.:


در همین راستا،کمیته ملی المپیک کشورش (CONI) چندین کارگر را استخدام کرده است تا مشکلات موجود را در چند روز رفع کنند.


همچنین تیم بریتانیا در یکی از 12 ساختمان تکمیل‌شده اقامت دارند که آنها نیز با مشکلات مشابه روبرو هستند. سخنگوی کاروان بریتانیا به رویترز گفت: «ما اطمینان داریم که اتاق‌های ما برای پذیرش ورزشکاران آماده هستند و از بالاترین استاندارد در دهکده المپیک برخوردار خواهد بود. اگرچه ما با برخی مشکلات در نگهداری و بازسازی تأسیسات ساختمان مواجه هستیم، ولی در ساختمان‌هایی ازاین‌دست این یک موضوع عادی است و ما با تلاش بسیار سعی در مرتفع کردن این مشکلات داریم.»


«ماریو آندرادا» سخنگوی ریو 2016 اعلام کرده است که بیش از 630 نفر به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به کار هستند تا ساختمان‌های میزبان ورزشکاران برای روز پنج‌شنبه آماده باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته