دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1395 - 11:49
در گفت و گو با آنا؛

نجمه خدمتی: نتیجه تیراندازی در المپیک ریو غیرقابل پیش بینی است/ کمبود فشنگ و مهمات ما را به دردسر انداخت

تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: خوشبختانه من در المپیک در هر دو ماده بادی و خفیف نماینده ایران هستم. در هر دو بخش تمرین خوبی داشته‌ام اما تمرینات فشرده خفیف را به دلیل کمبود فشنگ دیر آغاز کردیم.
کد خبر : 105574

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، از پانزدهم مرداد ماه المپیک ریو کار خود را به صورت رسمی در رشته های غیر فوتبالی آغاز می کند. اولین گروه ورزشکاران که در روز اول مسابقات به میدان می روند تیراندازان هستند. تیم ملی ایران با 5 تیرانداز در المپیک ریو حضور دارد.


البته در روز اول مسابقات تفنگ بادی برگزار می شود که نجمه خدمتی و الهه احمدی دو نماینده ایران هستند. رقابت این دو تیرانداز از ساعت 14 روز شانزدهم مرداد شروع می شود در صورت صعود به مرحله فینال عصر همان روز ( 16 مردادماه) به مصاف حریفان می روند.


نجمه خدمتی بانوی المپیکی تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار آنا در باره شرایط کلی تیم گفت: «‌خوشبختانه در این مدت تمرینات خوبی داشتم. آخرین اردوی ما هانوفر آلمان بود که باتوجه به اینکه در این کشور مشکل کمبود فشنگ و مهمات نداشتیم تمرینات خوبی هم انجام دادیم.»


وی افزود: « فکر می کنم در این مدتی که برای المپیک آماده می شدیم کمتر تیمی مشکلات ما را داشت. اردوهای ما یکی پس از دیگری لغو می شد و تا روز آخر نمی دانستیم بالاخره اعزام می شویم یا خیر. از طرفی دیگر مشکلات مالی فدراسیون و کمبود فشنگ و مهمات کمی ما را به دردسر انداخت. اما با همه این شرایط تمرین کردیم و در اردوی هانوفر آلمان عملکرد بسیار خوبی داشتیم.»


بانوی المپیکی کشورمان همچنین ادامه داد:« در تورنمنت فرانسه که موفق به کسب مدال طلا شدم، هیچ یک از حریفان ما باور نمی کردند بدون فشنگ تمرین می کردیم. اما خوشبختانه با تمام مشکلات نتایج خوب به دست آوردیم. خوشبختانه من در المپیک در هر دو ماده بادی و خفیف نماینده ایران هستم. در هر دو بخش تمرین خوبی داشته‌ام اما تمرینات فشرده خفیف را به دلیل کمبود فشنگ دیر آغاز کردیم. از نظر ذهنی خودم را آماده المپیک کرده‌ام. زیرا می‌دانم فشار زیادی روی ورزشکاران است، اما براین فشارها غلبه خواهم کرد.»


دارنده طلای بازی‌های آسیایی با بیان اینکه تجربه کمتری نسبت به نمایندگان ایران دارد، اظهار کرد: «الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ نسبت به من تجربه بیشتری دارند چرا که آنها در دو المپیک قبل بودند. اما این موضوع بر روی کار من تاثیر نمی گذارد. ضمن اینکه از تجربه های آنها هم استفاده خواهم کرد.من در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز خیلی حرف‌ها شنیدم اما کار خودم را کردم. انگیزه من به حدی زیاد است که بر همه استرس‌ها غلبه می‌کنم.»


بانوی طلایی تیراندازی همچنین در پایان گفت: «ما در بخش خفیف تمرینات خیلی کمی داشتیم و با مشکل همیشگی کمبود فشنگ روبه رو بودیم. رقبای ما تمرینات را زودتر از همه شروع کرده بودند ولی با این حال ما با شرایط کنار آمدیم و امیدواریم در ریو هم بهترین نتیجه را بگیرم. البته در تیراندازی نتیجه غیرقابل پیش بینی است و تنها بستگی به این دارد که ما آرامش فکری و روانی در روز مسابقه داشته باشیم یا خیر.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب