دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترکان مشاور رییس جمهوری گفت مناطق آزاد، اولین میزبان سرمایه‌گذاران بعد از رفع تحریم‌ها است

مشاور رئیس جمهور گفت: با امضای توافق نهایی میان ایران و 1+5، مناطق آزاد کشور میزبان موج اول ورود سرمایه‌گذاران به کشور هستند.
کد خبر : 10548

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان با اشاره به انتشار بیانیه ایران و گروه 1+5 گفت: این موفقیت را باید ابتدا به مردم تبریک گفت. موفقیت اخیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای نشان دهنده این است که با تدبیر و عقلانیت، امکان موفقیت و رسیدن به نتیجه نهایی وجود داشته و دارد تا منافع کشور، خواست ملت و رهبری عملی شود.


ترکان ادامه داد: در واقع موضوع اصلی تا کنون حفظ حقوق ملت ایران بوده‌است، اما در یک جا با تدبیر عمل شد که نتایج آن را امروز می‌بینیم و در یک جا بی‌تدبیر عمل شد که موجب سهمگین‌ترین خسارت‌های مالی برای کشور شد.


مشاور رئیس جمهور افزود: کوشش آقایان ظریف و صالحی و همه دست اندرکاران تیم مذاکره کننده نشان داد با عقل، تدبیر و با فکر می‌شود به نتیجه رسید و ادامه مسیر هم باید متکی بر عقل و تدبیر باشد.


وی ابراز امیدواری کرد بعد از امضای تفاهم نامه، یک جریان نیرومند رشد و توسعه اقتصادی در کشور شکل بگیرد تا ضمن حل مشکلات کشور به بهبود معیشت مردم منجر شود.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پاسخ به این سئوال که مناطق آزاد برای دوران بعد از تحریم چه برنامه‌ای دارند، گفت: در جلسه اخیر با مدیران عامل مناطق آزاد تاکید شد که شرایط لازم برای پذیرش و میزبانی از موج اول ورود سرمایه‌گذاران در تمامی حوزه‌های اقتصادی را مهیا کنند.


مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه موج استقبال از سرمایه‌گذاران برای همکاری اقتصادی و صنعتی با ایران حالت جدیدی به خود خواهد گرفت، ادامه داد: مناطق آزاد با پذیرش موج اول سرمایه گذاران امکان ورود آنها در سایر بخش‌های سرمایه‌گذاری را به داخل کشور فراهم می‌کنند که این موضوع موجب تقویت، توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته